איך למנוע התקפי חרדה


 

איך למנוע התקפי חרדה

פתרונות פשוטים להתקפי חרדה 
לאחרונה אני פוגשת יותר ויותר אנשים שסובלים מהתקפי חרדה, או אפילו נוטלים תרופות כדי לא לעבור שוב את החוויה הזו. מנסיוני, ישנם כמה טיפים קלים שאפשר ליישם בזמן ההתקפים כדי להקל עליהם, או בחיי היומיום – כדי למנוע אותם.
האמת, שהטיפים למניעה יכולים לעזור לכל מי שרוצה קצת לחזק את הבטחון העצמי שלו, את הבריאות הפיזית והנפשית או לשפר את ההרגשה הכללית. בקיצור – לכולנו.

בזמן ההתקף

מסיבה כלשהי, הגוף החליט שאתם בסכנה. משהו בסביבה החיצונית או הפנימית לחץ על הכפתור של 'מצב חרום', וזו החוויה שאנחנו קוראים לה התקף חרדה.
כדי לצאת מהמצב הזה יש שתי אופציות – האחת היא לנוח ולהרגע, השניה קשורה ללהחזיר את התחושה לרגליים באמצעות הליכה.
לפעמים מנוחה מספיקה. אפשר להכנס לאמבטיה חמה, לנוח במקום שקט ורגוע, אולי עדיף עם מישהו שמכירים וסומכים עליו, וגם מגע יכול מאוד לעזור – אם מחבקים אותנו, למשל, או נכנסים ביחד למיטה בתנוחת כפיות לחצי שעה.
אם אנחנו נמצאים מחוץ לבית, במקום למהר הביתה – דבר שעלול להחריף את הפניקה, אולי עדיף לעצור בצד, לשבת בשקט איפה שהוא חשוך, סגור, שקט, בלי הרבה אנשים, ולשבת בשקט עד שעוצמת ההתקף קצת יורדת.
אפשרות אחרת, ואולי אפילו טובה יותר היא לצאת החוצה ולהתחיל ללכת. בדרך כלל לוקח כחצי שעה עד שנרגעים, ולכן – סבלנות. פשוט ללכת וללכת, עד שמרגישים את הרגליים. לא לרוץ, לא רולר-בליידז, פשוט ללכת. עדיף בעליה, או בכל אפשרות אחרת שמאמצת את הרגליים.
ואולי הכי חשוב – לזכור שזה יעבור!!!

מניעה

התקפי החרדה הינם תסמין מאוד לא נעים לחוות אותו, ושקל יחסית למנוע אותו. מעט תשומת לב יומיומית והשקעת זמן במשך השבוע יכולים לחסוך לנו את הפחד ואת הכדורים, ולכן, אולי, עדיף למנוע מאשר לטפל.
התקף חרדה הוא מצב שבו אנחנו מאבדים קשר עם הקרקע, עם המציאות, והראש מתחיל לרוץ בניוטרל. לכן אנחנו חווים אבדן שליטה, פחד, טרוף אפילו, ועוד כל מיני רגשות לא נעימים.
כדי למנוע מההתקפים האלו להגיע, או כדי להוריד את שכיחותם, אנחנו רוצים לבנות את הקשר שלנו עם הקרקע – בעיקר באמצעות תזונה ותירגול הרגליים.
כמה רעיונות שעבדו בשביל תלמידים שלי:

1. לאכול אורז מלא פעמיים – שלוש בשבוע.
2. לאכול שורשים – כל יום לאכול לפחות שורש אחד - גזר, בטטה, סלק, וכד'.
3. שום.
4. התעמלות לרגליים – חצי שעה הליכה כל יום. שוב – לא ריצה, לא רולר בליידז, פשוט הליכה!!!
5. לעלות במדרגות – אפשר למצוא מקום להתאמן בו, ולהגיע בהדרגה עד ל- 10-15 קומות כל יום, או סתם לוותר על המעלית כדי להגיע הביתה או למשרד.
6. יוגה – תרגילי עמידה. (טריקון אסנה, פרשווה קונאסנה, וכד'.)
7. מסאג' – מחבר אותנו לגוף ומרגיע אותנו. עדיף עיסוי שבדי, עיסוי רקמות עמוק, או ארומה תרפיה (עיסוי בשמנים ארומתיים).
את התוצאות ניתן לראות כבר לאחר שבועיים – שלושה – רמת המתח הכללית יורדת, הבטחון העצמי עולה, אנחנו רגועים יותר ונמרצים יותר, ויכול להיות שגם התקפי החרדה יפסיקו להופיע.

בהצלחה!!!
 



מקור הכתבה: medportal.co.il


דף הבית >> מבזקי דף >> בריאות ורפואה >> איך למנוע התקפי חרדה