מחלות "משרדיות"



 

 

 

מחלות "משרדיות"

עבודה במשרד נחשבת לעבודה נקיה, שאינה דורשת פעילות גופנית מיוחדת. אבל הרופאים הוכיחו שעם סגנון העבודה הזה, לפעמים אפשר לקבל לא פחות בעיות בריאות מאשר במקום עבודה אחר. רוב המחלות המשרדיות קשורות ישירות לצורך לבלות את כל היום מאחורי מחשב.

 

חוקרים בריטים פעם הגיעו למסקנה שאנשים שעובדים בישיבה, מזדקנים בעשר שנים מוקדם יותר מחבריהם עם אורח חיים פעיל יותר. עמיתיהם האמריקאים תמכו בהם, על ידי הוכחת העובדה שעבודה בישיבה לא רק גורמת לעלייה במשקל, אלא גם גורמת לשינויים מטבוליים אחרים בגוף. קודם כל, נפגעים כלי הדם, העיניים ועמוד השדרה. אפילו כאשר יושבים מול המחשב בנוחות, התנוחה הזאת מהווה אתגר עבור הגוף: מתח בשרירי הצוואר, הראש והידיים מעורר מגוון של בעיות פרקים ועקמת. בגלל הקלדה מרובה מתפתחות חולשה וחוסר תחושה באצבעות, וזה יכול להוביל למחלות כרוניות של כף היד.


יובש בעיניים

כאשר אדם מביט על מסך דולק, הוא מצמץ פחות פי שלוש מאשר במצב נורמלי. סנוור והשתקפות, מפעילים לחץ נוסף על העין.

במוקדם או במאוחר יופיעו בעיניים תחושות לא נעימות כמו: שריפה, פוטופוביה, גירוד, עייפות, אדמומיות, תחושת חול בעיניים. רופאי עיניים קוראים לתופעה זו "סינדרום העין היבשה".

מניעה:
על מנת לשמר את חדות הראיה, מספיק פשוט להשתמש בשיטות מניעה פשוטות. ראשית, המסך צריך להיות ממוקם מעט מתחת לגובה העיניים. מומלץ כל רבע שעה להפסיק להביט במסך ולמצמץ כדקה. שנית, מומלץ גם לקחת מולטי ויטמינים בשביל העיניים, שכוללים ויטמין A.


תסמונת המנהרה הקרפלית (CTS)

זוהי תסמונת שמופיעה בגלל לחץ מתמיד על העצב החציוני, אצל אנשים שמרבים לבלות זמן רב מול מחשב. זה בא לידי ביטוי בחוסר תחושה של אצבעות של יד אחת, ואחריה באים עוויתות וכאב.

מניעה:
הרופאים מייעצים להילחם בתסמונת הזו באמצעות עיסוי רגיל של היד החל מהמרפק. אם עהיסוי לא עוזר, תפנו למומחים.


טחורים

אורח חיים שאין בו מספיק תנועה, מוביל לכך שאין זרימת דם טובה באגן. הסימנים הראשונים של טחורים - כבדות, גירוד, צריבה וכאב בפי הטבעת. אנשים מעשנים צריכים להיזהר במיוחד, כי הניקוטין מרחיב את כלי הדם, דבר אשר לעצמו הוא תנאי אובייקטיבי להופעת הטחורים.

מניעה:
כדי להימנע מטחורים, אפשר להקטין צריכה של מזונות כבדים ושומניים – במקומם עדיף לאכול יותר מזונות שעשירים בסיבים: שזיפים, תפוחים, בננות, לימונים, פירות יבשים, דלעת, גזר, סלק, עגבניות, מלפפונים, אגוזים, וכן הלאה.

טחורים אפשר למנוע ולבלום בביצוע יומיומי של תרגילי ספורט. ואם הבעיה כבר קיימת - כדאי להימנע מהרמת דברים כבדים.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> בריאות ורפואה >> מחלות "משרדיות"