7 פוביות הלא כל כך ידועות


 

 

 

7 פוביות הלא כל כך ידועות

Nomophobia


המהפכה הטכנולוגית הביאה לנו לא רק אמצעי תקשורת חדשים, אלא גם פוביות חדשות, וביניהם - הפחד מאי יכולת להשתמש בטלפון הנייד. כן, זה נשמע מוזר מאוד, אבל בכל זאת - הפוביה הזו מוכרת בעולם הרפואה ויש לה שם — Nomophobia. אנשים שסובלים מנומופוביה - לא יוצאים מהבית בלי טלפון סלולרי. הם אפילו יקחו אותו לשירותים ולאמבטיה. אם פעם תראו אדם שסובל מנומופוביה באיזור ללא קליטה - מובטח לכם להיות עדים להתמוטטות עצבים!


Metrophobia


אם אתם חושבים שמטרופוביה קשורה לרכבת התחתית – אתם טועים! האיש עם הפוביה הזאת פוחד לקרוא או להקשיב לאחרים קוראים שירה.


Hippopotomonstrosesquippedaliophobia


השם לא רע, אה? כמובן, שלהגיד את המילה מניסיון ראשון כמעט בלתי אפשרי, אבל אתם יכולים לנחש ממה האנשים שסובלים מהפוביה הזאת פוחדים.  תתפלאו – הם מפחדים ממילים ארוכות.


Oktophobia


שם מאוד הגיוני עבור פוביה מוזרה מאוד. אנשים שסובלים ממנה, פוחדים מהמספר "8". נשאר רק לנחש איך אדם כזה עושה שיחות טלפון, קורא עיתונים או משתמש במיקרו. הרופאים אומרים שבמקרים מסוימים, הפוביה הזאת יכולה להוביל להתקפי פאניקה וטכיקרדיה.


Genuphobia


זוהי הפוביה החמישית ברשימה. גנופוביה – זה פחד פטולוגי מפני ברך. אדם שסובל מהפוביה - לא ילבש מכנסיים קצרים או חצאיות קצרות, ומראה ברכיים חשופות של אנשים אחרים ייראה לו כמזעזע, ויגרום להתקפי חרדה.


Somniphobia


פוביה זו אפשר לראות לעתים קרובות אצל ילדים קטנים. אנשים הסובלים מהפוביה הזאת מפחדים להירדם. למרבה המזל, עם הגיל, רוב האנשים נרפאים לחלוטין מהפוביה.


Staurophobia


ומה תגידו על הפחד מפני צלב? תאמינו או לא, אבל פוביה כזאת גם קיימת. לאנשים שסובלים מפוביה הזאת – יש סלידה מדת הנוצרית, ברמת התת מודע.


 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> בריאות ורפואה >> 7 פוביות הלא כל כך ידועות