מה זה פוביה


 

מה זה פוביה

פחד – זה רגש שעולה במקרים של איום אמיתי או מדומה על החיים, הערכים, האידיאלים והעקרונות.
 
אם הפחדים הופכים להיות בעיה עבור האדם, ומפריעים בחיי היומיום שלו, הם נקראים כבר פוביות.
 
בנוסף לחלק הפסיכולוגי של פוביה, ההפרעה יכולה להתבטא במגוון תסמינים גופניים: דפיקות לב, הזעה, הסמקה, רעד או רעידות, יובש בפה, קשיי נשימה, הרגשת אי נוחות וקוצר נשימה או כאבים בחזה, בחילה או אי נוחות בבטן.
 

מהן פוביות?
 
יש המון סוגים של פוביות. הכי שכיחה זו אגרופוביה – זו הפרעה שכוללת לא רק את הפחד משטחים פתוחים, אבל גם פוביות אחרות: פחד מנוכחות קהל רב וחוסר יכולת מיד לחזור למקום בטוח, פחד לצאת מהבית ולהכנס לחנות, פחד קהל ובמקומות ציבוריים, או את הפחד של נסיע לבד תחבורה ציבורית (רכבות, מוניות, וכו '). או קלאוסטרופוביה – פחד ממקומות סגורים. יש גם Ablutophobia הידועה - פחד מהירטבות. פוביה, אשר משפיעה יותר על הסביבה מאשר על המטופל עצמו. יכולה להופיע כאחד התסמינים של כלבת, או יכולה לההופיע בנפרד. וכו'.

כיצד לטפל בפוביות?
 
לטיפול בפחד משתמשים בדרך כלל בתרופות הרגעה. עם זאת, לעתים קרובות לקיחה של התרופות הללו מובילה להיווצרות של תלות, ולכן הטיפול על ידי תרופות כאלה צריך להיות מוגבל מאוד בזמן (כשבועיים). אנחנו יכולים לומר כי טיפול כזה בפוביה, עשוי להיות לא כל כך יעיל בסופו של דבר.
 
הטיפול המומלץ הוא שילוב של טיפול תרופתי (נטילת תרופות נוגדות דיכאון שהותאמו) עם פסיכותרפיה, שתעזור להבין את מהותו של הפחד, את הסיבות להופעתו ותחסל את הפוביה אחת ולתמיד.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )