מה זה הומיאופתיה?


 

מה זה הומיאופתיה?

ברפואה המודרנית, כאשר הרופא נקלע למבוי סתום, לעתים קרובות אתה יכול לשמוע את עצתו:. "נסה תרופות הומיאופתיות"

ובכן, מה היא הומאופתיה?

הבדלים של הומאופתיה מהרפואה הקונבנציונלית:
- הומיאופתיה רואה את האדם כאחד, כמו מערכת שלא ניתנת לחלוקה.
- הומיאופתיה מבריאה את הגוף והנפש ביחד.
- הומיאופתיה מטפלת בגורם למחלה ולא בתסמיניה.
- אין להומיאופתיה השפעה ישירה על חיידקים ווירוסים מזיקים, היא מפעילה את מערכת החיסון של הגוף.
- בהומיאופתיה יש פחות מצבים בהם הרופא מגיע למבוי סתום, ואומר: "אני לא יודע מה לעשות הלאה"


בביקור אצל ההומיאופת, האדם חייב לספק פרטים על עצמו - החל מגיל 0 - בעיות בילדות וכו', כולל בסימפטומים פיזיולוגיים השוליים ביותר לכאורה (למשל, תחושת כאב דוקר ברקות עם שינוי של מזג האוויר). התאמה של תרופות הומיאופתייות נערכת בהתחשב במטופל בפרט, ואינדיוידואלי לכל מטופל.

הטיפול בהומיאופתיה נמשך כ- 1,5 - 2 חודשים. לאחר זמן קצר, נדרש לעקוב אחר הדינמיקה של שינוי במצב, ובמידת הצורך להמשיך את הטיפול או לחזור עליו.

טיפול זוגי או משפחתי יעיל ביותר, שכן  "כדורי הקסם" ההומיאופתיים מרפאים לא רק את הגוף, אלא גם  מביאים הרמוניה ביחסים בתוך משפחה. במידה משמעותית, ניתנים לטיפול הומיאופתי ילדים עם אופי "קשה". ניתן לתקן בעיות התנהגות, לשפר ביצועים, וכו '.

לרוב, במשך חיינו יש אירועים חוזרים ודומים, ואנחנו לא חדלים להיות מופתעים. למבוגרים, הומאופתיה יכולה לסייע לפתור את הסתירות הפסיכולוגיות שמפריעות להם.

טיפול הומיאופתי מכניס שלווה לתוך הנפש ומאפשרת לך לשנות את דפוסי ההתנהגות שלך על ידי הסתכלות על עצמך.

העיקרון הבסיסי של טיפול הומיאופתי - "לטפל בדומה". כלומר, המחלה יכולה להיות מטופלים עם מינונים נמוכים של חומרים שבמינונים גדולים יכולים לגרום לסימפטומים דומים אלה של המחלה. לדוגמה, עקיצת דבורה גורמת אצירת שתן ונפיחות אקוטית, ו"אפיס" ההומיאופתי (תרופה העשויה מדבורים) משמש לטיפול בתופעות אלה, תהיה אשר תהיה הסיבה שהופעתן.

בהומאופתיה (עם כמה יוצאים מן הכלל) משתמשת בחומרים, שנלקחו משלוש הממלכות של הטבע: צמחים, בעלי חיים ומינרלים.

ישנם כללים ללקיחת תרופות הומיאופתיות: צריכים לקחת אותן 20-30 דקות לפני האוכל או  30-40 דקות אחרי. צריך הניח אותן מתחת ללשון, למצוץ, ולא לבלוע. כלל נוסף ללקיחת תרופה הומיאופתית היא  מניעה משתיית קפה, תה, שום, משקאות אלכוהוליים ונענע, כי הם חוסמים את הפעולה של תרופות ואפילו מבטלים אותה.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> בריאות ורפואה >> מה זה הומיאופתיה?