סכרת - דיביגארד


סכרת - דיביגארד

סכרת הינה מצב כרוני שבו ישנו חוסר איזון של פחמימות,שומנים וחלבונים  המתבטא בעלייה של רמות הסוכר בדם. מצב זה מעלה את הסיכון בצורה משמעותית למחלות לב, שבץ מוחי, מחלת כליות ואיבוד תפקוד של עצבים. סכרת מתרחשת בשני מצבים שונים: 1. סכרת מסוג 1 - כשהלבלב אינו יכול להפריש מספיק אינסולין או 2. סכרת מסוג 2 - תאי הגוף מפתחים תנגודת לאינסולין, כלומר, הסוכר בדם אינו יכול להכנס לתאים. מצב זה יכול להוביל לסבוכים רבים. רוב חולי הסכרת (כ 90%) סובלים מהמצב השני, מתנגודת התאים לאינסולין.

השכיחות של מחלת הסכרת הולכת ועולה בעולם המערבי ויש המכנים אותה כבר מגיפה. מנבאים כי תוך 15 שנה חולי הסכרת יכפילו את עצמם ובדור הבא כל אדם מבוגר שלישי יסבול מסכרת!בעוד שבעולם השלישי סכרת נדירה, אורח החיים של תרבות המערב קשור חד משמעית לשכיחות המחלה.תזונה לקויה, עתירת שומן וסוכר ובאופן כללי עתירת קלוריות, חוסר פעילות גופנית  - כל אלה מובילים להשמנה ולרוב להתפתחות סכרת על רקע תנגודת לאינסולין.

מכיוון שסכרת הינה מחלה נפוצה מאוד יש נסיונות רבים למצוא לה תרופה. לסכרת מסוג 2 פותחו תרופות שונות להעלות את הרגישות של התאים לאינסולין, אך תרופות אילו לא תמיד יעילות, הם מאזנות רק במעט אחוזים, והן מלוות בלא מעט תופעות לוואי, כגון, שינוי בטעם, איבוד התיאבון, בחילה והקאות, נפיחות בבטן וגזים ועוד. נוצר צורך לפתור את בעיית הסוכרת בצורה יעילה, ללא תופעות לוואי, שלא מזיקה לגוף בשום צורה.


מחלת הסכרת, המתבטאת בסוכר גבוה בדם, כשלעצמה אינה הבעיה. הבעיה היא ההשלכות של הסכרת הפוגעות כבל האיברים החיוניים בגוף - לב, מוח, כליות ועצבים. הסיכון הגבוה ביותר לחולה סכרת הינו למות מהתקף לב ומשבץ מוחי. ולכן, בבואנו לטפל בסכרת יש להתאים טיפול משולב, שאינו כולל רק איזון רמות הסוכר, אלא גם מונע את הסיבוכים באיברי המטרה של הסכרת. יש צורך למנוע את התהליך הטרשתי הנבנה בעורקים כתוצאה משומנים גבוהים בדם ומחימצון אותם שומנים על ידי רדיקלים חופשיים.

רפואת צמחי המרפא קיימת וידועה לאדם מאות אם לא אלפי שנים. רבות מהתרופות היעילות הקיימות כיום בשימוש נרחב, מקורם במיצוי חומרים פעילים מצמחי מרפא. בעשור האחרון תפסה רפואת צמחי המרפא תאוצה והפכה לרפואה מודרנית מערבית. עלה צורך למצוא דרכי טיפול יעילות יותר שכן הרפואה הקונבנציונלית התקשתה למצוא מזור ליותר ויותר מחלות כרוניות נפוצות. צורך זה הוביל למחקר רב ומעמיק של צמחי מרפא שונים, דרכי פעילותם ויעילותם, וכיום יש הרבה מחקרים מדעיים המגבים את מה שהרפואה העממית המסורתית ידעה לפני מאות שנים. רפואת הצמחים נכנסה לקוצנזוס, כך שכיום גם רופאים מודעים ליעילות צמחי מרפא, ממליצים עליהם, ויש אף "תרופות" בסל הבריאות שהם בעצם מיצוי של צמחי מרפא הנתנות על ידי מרשם רופא.
השילוב של רפואת צמחים מודרנית ומדעית, וצורך למצוא מזור למחלת הסכרת הוביל רופאים ישראלים לפתח מוצר המכיל צמחי מרפא לאיזון הסכרת ולמניעת סבוכי הסכרת.

המוצר מכיל:
המוצר מכיל כמה צמחי מרפא. כל צמח מרפא בעל פעילות מרפאה את הסכרת בפני עצמו. ייחודיות המוצר הינה ששילוב צמחי המרפא בעלי פעילות סינרגיסטית המעצימה ומחדדת את פעילותם הרפואית. כלומר, השלם שווה יותר מסך חלקיו.


קליפת קינמון - מחקרים אחרונים הראו כי קינמון יכול לאזן רמות סוכר בדם ורמות כולסטרול לחולי סוכרת מסוג 2. מחקר משנת 2003 הראה כי אחרי 40 יום של לקיחת הצמח היו ירידות ברמות סוכר בצום, טריגליצרידים, LDL וכולסטרול כללי וש 20 יום לאחר מכן הרמות המשיכו לרדת. המחקר כלל 60 אנשים החולים בסוכרת מסוג 2. מחקרים נוספים שחקרו את פעילות הקינמון הוכיחו כי עקב הפעילות המאזנת סוכר של הקינמון, החשק למתוק יורד והקינמון נותן תחושת שובע ולכן עוזר לשמירה על משקל תקין.

ציפורן טחון - הציפורן מכיל חומרים אנטי אוקסידנטים חזקים ולכן הוא יעיל במניעת מחלות לב וכלי דם ובמניעת סיבוכים אחרים של הסכרת. בנוסף, מחקרים אחרונים הראו כי יש לו פעילות מאזנת סוכר.

מלון מר טחון - מלון מר הינו ירק טרופי. השתמשו בצמח זה לטיפול בסוכרתיים במשך מאות שנים. הפעילות ההיפוגליקמית (הורדת רמות הסוכר) של המיץ הטרי של פרי הבוסר או המיצוי של פרי הבוסר הוכחה במחקרים ניסויים ובמחקרים קליניים.מלון מר מכיל כמה מרכיבים עם תכונות אנטי סוכרתיות מוכחות.

תמצית אוכמניות
- חליטת אוכמניות לטיפול בחולי סוכרת ידועה כבר מאות שנים. החומר הפעיל הינו אנטוציאנוזיד, מרכיב נוגד חימצון עתיר עוצמה. כנראה המרכיב הפעיל ביותר והמשמעותי ביותר בצמח זה ויש לו פעילות המחקה את פעילות האינסולין. בנוסף, האנטוציאנוזידים שבבלוברי מחזקים דפנות כלי דם קטנים , מונעים נזק חימצוני ומשפרים ומחזקים את מערכת כלי הדם והלב. אחד הסיבוכים של סכרת הינה רטינופתיה. ברטינופתיה נפגעים כלי הדם הזעירים של העין עקב רמות גבוהות של סוכר בדם. רטינופתיה הינה הסיבה מספר 1 בעולם המערבי לעיוורון. הבלוברי מונע סיבוך של כלי הדם של העין ושומר על בריאות העין.

תמצית ג'ימנמה - צמח הג'ימנמה עוזר ללבלב ביצירת אינסולין בסוכרת מסוג 2. כמו כן צמח זה משפר את יכולת האינסולין להוריד את רמות הסוכר בדם בסוכרת מסוג 1 ו 2. צמח זה מוריד את החשק למתוק. הג'ימנמה מכיל תערובת ספונינים שנקראת גורמרין. תערובת זו הינה פוליפפטידים המכילים    35 חומצות אמינו. צמח זה מאזן רמות סוכר לאחר צום, מאזן רמות HBA1C ובנוסף יש לו כושר לבצע התחדשות של איי לנגרהנס בלבלב. (איי לנגרהנס בלבלב אחראים על הפרשת האינסולין). כמו כן לג'ימנמה השפעה על הורדת  רמות כולסטרול.

טרמינלה פרי
- צמח מרפא מהרפואה האיור וודית, הרפואה ההודית. צמח זה מחזק מערכת חיסון ומכיל נוגדי חימצון עתירי עצמה שבעיקר מונעים את החימצון בכלי הדם הקטנים ובכך מורידים את הסיכון לעיוורון כתוצאה מסכרת.

שורש טינוספורה
- צמח זה מקורו מהרפואה האיור וודית ההודית. זהו צמח אדפטוגן, כלומר, עוזר לגוף להתגבר במצבי חולי כרוניים, מחזק את הגוף באופן כללי, ועקב טעמו המר ואיכותו הקרירה, ידוע גם כמאזן רמות סוכר.

חילבה טחון - מחקרים ניסויים וקלינים הוכיחו את הפעילות האנטי סוכרתית של זרעי החילבה. החומרים הפעילים האחראיים על הפעילות האנטי סוכרתית נמצאים בחלק השומני של הזרעים והם מכילים את האלקלואיד טרוגונלין, חומצה ניקוטינית וקומארין.

כרום פיקולינט
- כרומיום הינו מינרל המרכיב את GTF (פקטור סבילות לגלוקוז). מינרל זה הינו מרכיב חיוני הנדרש למטבוליזם תקין של פחמימות ושומנים. מחסור בכרומיום מקושר לסיכון גבוה של סוכרת – סוכר גבוה בצום עקב חוסר רגישות של התאים לאינסולין. יתרונות הכרומיום נחקרו במשך הרבה שנים. מחקרים הראו כי יש צורך בכרומיום על מנת לאפשר לאינסולין להכניס את הסוכר לתאים. על ידי מנגנון זה נטילה של תוסף כרום מפחיתה את רמת הסוכר בדם ומונעת תנודות חדות ברמות הסוכר.

מחקרים נוספים הראו את יכולתו של הכרומיום בהפחתה של רמות כולסטרול, טריגליצרידים, העלאת HDL.  הכרומיום גם ידוע כעוזר למתן תשוקה למתוק, מעצם יכולתו לאזן רמות סוכר.

ביוטין - הביוטין הינו ויטמין ממשפחת ויטמיני B . הוא חשוב במטבוליזם של פחמימות, שומנים וח' אמינו.מכיוון שסכרת היא הפרעה במטבוליזם של שומן, פחמימה וחלבון, ביוטין חיוני לאזן מצב זה. מצאו שתוסף ביוטין מעלה רגישות לאינסולין באמצעות אנזים ‏הנקרא גלוקוקינאז (אחראי על שלב ‏I‏ בניצול גלוקוז ע"י הכבד).‏‎ ‎‏ ‏

למי דיביגארד מתאים?
1. לחולי סכרת מסוג 1, תלוייי אינסולין, הרוצים לשמור על איזון רמות הסוכר ולנטרל יותר בקלות את משק הסוכר בגוף
2. לחולי סכרת מסוג 1 שרוצים למנוע את סיבוכי הסכרת והשלכות הסכרת בעתיד
3. חולי סכרת מסוג 2 טרום תרופות שרוצים להמנע מלקחת תרופות ולאזן את רמות הסוכר בדרכים טבעיות
4. חולי סכרת מסוג 2 שאינם מאוזנים עם תרופות ורוצים להמנע מהדרדרות המצב
5. לחולי סכרת  עם כולסטרול גבוה וטריגליצרידים גבוהים שרוצים לאזן את רמת השומנים בדם

מה דיביגארד עושה?

1. מאזן רמות סוכר בדם
2. מוריד חשק למתוק
3. מוריד רמות כולסטרול
4. עוזר לירידה במשקל
5. מוריד סיכון לסיבוכי הסכרת כגון מחלות לב וכלי דם ושבץ מוחי

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> בריאות ורפואה >> סכרת - דיביגארד