איך לשמור על בריאות הלב חלק ב'


איך לשמור על בריאות הלב ?
חלק ב`
כמה עצות בסיסיות לשמירה על בריאות הלב:

1)
אם אתה סובל מהשמנת יתר, אפילו ירידה של מספר ק"ג תשפר מאוד את מצבך ותקל על המערכת מכל הבחינות (זה גם קרוב לוודאי יבוא לידי ביטוי בשיפור בערכים של בדיקות הדם כמו שומנים בדם, סוכר ורמות לחץ-דם).

2)
לפעילות גופנית השפעה נהדרת על בריאות הלב מהרבה סיבות: היא משפרת את זרימת הדם, העברת חמצן לכל הרקמות בגוף. עוזרת לטיפול בכולסטרול, מעלה את הכולסטרול הטוב (ה-HDL),המגן מפני מחלות-לב, מועילה מאוד לאיזון לחץ-דם, משפרת את רגישות הגוף לאינסולין ולכן מועילה לאיזון סוכר, משפרת סיבולת לב-ריאות, מועילה מאוד לשמירה על משקל גוף תקין. בנוסף לשמירה על בריאות הלב יש לה גם המון יתרונות נוספים (ערנות, שחרור ממתחים, מצב רוח טוב וכו`). איך שלא תסתכלו על זה לפעילות גופנית יש רק יתרונות . (כמובן לא כשהיא נעשית בהגזמה ובצורה לא מתאימה).
אזהרה: אנשים שלא היו פעילים במשך שנים צריכים להתחיל בהדרגה ולאחר בדיקת רופא.

3)
להפסיק לעשן !!!

4) לאכול פחות מהשומנים המזיקים (במטוגנים, בג`אנק פוד, מאפים, פיצות, בורקסים, מרגרינה, חמאה, שמנת ושומן מן החי) שומנים אלו מכילים הרבה כולסטרול או שומן רווי שבגוף מתחמצן לכולסטרול והם הבסיס לתהליכים שליליים בגוף של רדיקלים חופשיים שמשבשים את התהליכים הטבעיים ובסופו של דבר מתיישבים על כלי הדם ועלולים לחסום אותם.

5)
לאכול יותר פירות וירקות ושמנים טובים שמגינים על בריאות הלב וכלי הדם, בעיקר שמן קנולה ושמן זית, בעלי כמות נמוכה של שומן רווי ומכילים שומן חד-בלתי-רווי, טחינה, אבוקדו, זיתים, אגוזים ושקדים, גרעיני חמניות ודלעת. אמנם לשמנים אלו השפעה טובה של הורדת ה"כולסטרול הרע" מבלי לפגוע ב- HDL (הכולסטרול הטוב), אך זה לא אומר שהם נטולי קלוריות, הם משמינים בדיוק כמו כל שמן אחר.

6)
כדאי להרבות באכילת דגים, בעיקר טונה, סלמון, מקרל, הליבוט, הרינג. מכיוון ששמן דגים (חומצות שומן מסוג אומגה 3, שתורמות גם להסדרת לחץ דם) ) מצוין למניעת טרשת עורקים ומחלות לב. (ניתן לצרוך גם בקפסולות).

7)
1/2 כוס עד כוס יין אדום ביום מעלים את רמת ה- HDL (הכולסטרול הטוב).

8)
סיבים - סוג מסוים - סיבים מסיסים במים מסייעים להורדת רמות כולסטרול בדם, נמצאים בשיבולת שועל, גריסי פנינה, פסיליום, פישתן, סיבי פירות וירקות, קטניות. (קטניות כדאי לאכול לפחות פעמיים בשבוע).


תוספי מזון מומלצים לבריאות הלב:
1) להורדת רמות הומוציסטאין בדם (תרכובת רעילה שרמות גבוהות שלה מצביעות על סיכוי גבוה לפתח מחלות לב): ויטמין B12, ויטמין B6 וחומצה פולית.

2)
קואנזים 10Q - אולי קצת כואב בכיס, אך שווה את ההוצאה, בנוסף להמון מעלות נוספות, תורם רבות לתפקוד הלב ולהסדרת קצב הלב ואיזון לחץ דם והוא גם נוגד חמצון חזק.

3)
שמן דגים - לאותם אלו שלא בדיוק מתים על הרעיון של לאכול 3 פעמים בשבוע דג ועל מנת להשיג ריכוזים גבוהים של חומצות שומן אומגה 3.

4)
מגנזיום - מינרל הנחוץ להתכווצות והרפיה של שרירים, כולל שריר הלב, מחסור שלו עלול לגרום להפרעות בפעילות הלב.

5)
ויטמין E - מונע את חמצון הכולסטרול בדפנות העורקים ומוריד סיכון למחלות לב.
אנטיאוקסידנטים נוספים - נוגדי חימצון - ויטמין C ועוד (טוב גם לעור מסייע לאיזון הורמונלי ועוד).

6)
שום - מסייע בהורדת רמות הכולסטרול, מיצב לחץ-דם ומדלל דם, כמו כן מוריד את חמצון של השומנים.
אלו תוספי המזון העיקריים אך ישנם נוספים שיכולים לסייע. (כמובן שחשוב לקחת תוספים רק לאחר ייעוץ של איש מקצוע).
אז תנו ללב שלכם את תשומת הלב שמגיעה לו...
ובינתיים שיהיה שבוע מקסים ולבבי, מיכל


מקור הכתבה: טבע לייף


דף הבית >> מבזקי דף >> בריאות ורפואה >> איך לשמור על בריאות הלב חלק ב'