עובדות על פופ קורן


מחקר חדש מכניס את חטיף התירס במקום גבוה ברשימת הסופר-פוד'ס, הכוללת מזונות שנלחמים בסרטן. מעבר לסיבים התזונתיים שמועילים לבריאות, פופקורן, כך מתברר, מכיל גם רמות גבוהות של נוגדי חמצון, הנלחמים במחלות רבות.

המאכל פופקורן, שדיאטניות ממליצות לאכול אותו, "אבל במינימום שמן או חמאה" מתגלה היום בתור מזון שמשרת היטב את המלחמה בסרטן. התכונה החיובית העיקרית שיוחסה עד כה לפופקורן היא רמת הסיבים התזונתיים שהוא מכיל.

כעת, מדענים גילו שבחטיף יש רמות "גבוהות במפתיע" של אנטיאוקסידנטים הנקראים פוליפנולים. אנטיאוקסידנטים (נוגדי חימצון) הם מולקולות שהפעולה שלהן משבשת את ייצור הרדיקלים החופשיים הגורמים לנזקים בגוף ולמחלות כמו סרטן. תה, יין, קקאו וסויה מכילים כל אחד רמות גבוהות של פוליפנולים.

קוואקר? לא שוס
המחקר, בראשו עמד הכימאי ד"ר ג'ו וינסון מאוניברסיטת סקרנטון בפנסילבניה, הוא הראשון להראות שמזונות כמו פופקורן וגם דגני בוקר מחיטה מלאה, מהווים מקור תזונתי טוב לפוליפנולים.

"הופתענו מהרמות של פוליפנולים שמצאנו בפופקורן", אמר ד"ר וינסון. "אני מניח שזה בגלל שלא מדובר במזון מעובד. אתה מקבל את כל הרכיבים הנפלאים מהתירס כשהם לא מדוללים. לדעתי, זה מזון בריא וטוב".

המחקר בדק את ריכוז הפוליפנולים בדגני בוקר וחטיפים, והראה שדגני בוקר מחיטה מלאה מכילים יותר אנטיקאוקסידנטים ככל שהם פחות מעובדים, אבל הפופקורן עקף אותם, והתברג למקום הראשון ברשימת המזונות שנבדקו, הרבה אחרי הנתונים המאכזבים שנמצאו בדייסת שיבולת שועל, שמכילה רמות נמוכות בלבד של פוליפנולים.



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> בריאות ורפואה >> עובדות על פופ קורן