טיפים שימושיים ללימוד מהיר של שפה זרה


טיפים שימושיים ללימוד מהיר של שפה זרה

10 טיפים שימושיים על איך ללמוד שפה זרה תוך שלושה חודשים

בני לואיס יודע שש שפות - צרפתית, ספרדית, אנגלית, גרמנית, פורטוגזית ברזילאית ואספרנטו. בני כתבו את הספר "שפה זרה תוך שלושה חודשים: כיצד בכל גיל ללמוד לדבר בכל שפה". המחבר סבור שעם גישה נכונה ומספיק תרגול – כל אדם יצליח לשלוט בשפה זרה תוך שלושה.
 
עצת המפתח בשיטתו של בני – לנטוש את הפרפקציוניזם. אל תנסו לדבר את בשפה בצורה מושלמת ולהשתמש באלף מילים – הרי בשפת האם אנו משתמשים בכ- 5000 מילים סך הכל. וכאשר אנו לומדים שפה זרה, משום מה אנו מנסים לבנות תכנית לימודים כמו בבית ספר – לומדים דקדוק ומשננים מילים לפי נושאים. כולם רוצים לדבר באופן שוטף, ובסופו של דבר הופכים להיות אובססיביים בעניין הזה עד כדי כת שלא משיגים את המטרה. באופן כללי, בני מאמין שזה לא שיטה נכונה.


הנה כמה מהעצות שלו בלימוד שפה תוך שלושה חודשים:

1. דברו בשפה הזרה בקול רם מהיום הראשון

מתחילים לא צריכים לפחד שהם מעוותים את המילה או לא בונים את המשפט בצורה הנכונה. הכי חשוב, זה שהם מתרגלים לדבר בקול - באופן מיידי.


2. ראשית, תלמדו ביטויים שימושיים

למתחילים מומלץ ללמוד משפטים פשוטים כמו "היכן השירותים?" (Bathroom where), אשר יסייעו להם לשאול שאלות רלוונטיות. לא מאוד רהוט, אבל מובן.


3. תשכחו מלימוד כללים נוקשים של דקדוק

בשלב הראשוני חשוב להרחיב את אוצר המילים שלכם וללמוד ביטויים בסיסיים. לדאוג לדקדוק נכון על ההתחלה לא הכרחי - יהיה לכם זמן ללמוד את זה מאוחר יותר.


4. תתקשרו עם דוברי שפה – למשל בעזרת סקייפ

לדברי בני, אחד הכלים הטובים ביותר ללימוד השפה היום הוא האינטרנט - בפרט, וידאו צ'אטים כמו סקייפ. באמצעות תכנה זו (או כל דבר אחר דומה), דובר שפה עברית יכול לשוחח עם מישהו מארה"ב או בכל מקום בעולם.


5. תאזינו לרדיו

רדיו – זו דרך נוספת לתרום ללימוד שפה. תאזינו לשידורי רדיו של המדינה בה האנשים מדברים בשפה שאתם לומדים. בפרט, מומלץ לעשות זאת ב- TuneIn – מחסן מכוון של שידורי רדיו מכל רחבי העולם.


6. ספרו על עצמכם

אחד הטיפים האהובים של בני למתחילים - לכתוב סיפור קצר על עצמם בשפה שלהם ולעבוד על התרגום שלו עם דובר השפה. זה יעזור לכם לשנן במהירות יחסית הרבה מילים וביטויים.


7. אל תירשמו לקורסים כלליים בשפות

בני מייעץ למתחילים לא להירשם לקורסים "כלליים" – תכנית הלימודים שלהם כללית מדי. לדבריו, בשלב הראשוני – קשר ישיר עם דובר שפה יהיה הרבה יותר שימושי.


8. תשתמשו בכלים חופשיים ללימוד השפה באינטרנט

אחד השירותים האהובים על בני - Duolingo . אחר — Italiki - אתר שמחבר אותכם עם דובר שפה לתקשורת אישית.


9. תהיו מוכנים להשקיע הרבה זמן בלהתאמן

בני מאמין שאנשים שמוכנים להשקיע ימים שלמים בלימוד שפה זרה – תוך כמה חודשים יעלו לרמה B2. ורק אם אין לכם הרבה זמן, ותתאמנו כמה שעות ביות בלבד – תצאו לרמה זו לאחר שנה.


10. אל תשאפו לשלמות

לעתים קרובות, אנשים נוטים לנסות לדבר בצורה הכי מושלמת, וכאשר זה לא יוצא להם (ובהתחלה זה כמובן לא ייצא!) - הם מתעצבנים ומזניחים את הלימודים. הדרך הטובה ביותר להתמודד עם הבעיה - לצחוק על הטעויות שלכם ולא לנסות להיות מושלמים.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> טיפים שימושיים ללימוד מהיר של שפה זרה