העורב הגאון שיודע לפתור חידות מורכבות


העורב הגאון שיודע לפתור חידות מורכבות

עורב גאון יכול לפתור חידות מאתגרות עבור פינוק

העורב הזה מדהים יותר מג'יימס בונד.
ג'יימס בונד ידוע ביכולתו לצאת מכל מצב, אבל עורב הקרוי בשם 007 אינו פחות טוב ממנו! הציפור החכמה הצליחה לעבור את אחד המבחנים הקשים ביותר שאי פעם עשו לבעלי החיים, ועשתה את זה מול המצלמה בפחות משלוש דקות. יש לציין שהעורב לא עבר שום אימון בעבר, ולא למד שום טריקים.
 
העורב למד להשתמש באבזרים תוך שלושה חודשים שהתחיל לחיות בכלוב. עם זאת, הוא היה צריך להבין בעצמו את הסדר שבו הפעולות צריכות להיות מבוצעות -הדרך היחידה שהוא יכל לקבל פינוק שאינו נגיש. דרך אגב, לאחר מכן הוא שוחרר לטבע.

הניסוי פותח על ידי ד"ר אלכס טיילור, מרצה לפסיכולוגיה אבולוציונית באוניברסיטת אוקלנד, ניו זילנד. העורב 007 פתר פאזל מורכב בשמונה פעולות תוך שתי דקות וחצי .
העורב דבר ראשון משך את החוט המחובר לענף כדי להגיע למקל הקצר המצוי הלאה. אז העורב לקח את המקל הקצר במקורו - השלב הראשון הושלם.

007 ישר התקדם למכל עם המעדן וניסה להשתמש במקל כדי לקבל אותו, אבל הוא היה קצר מדי. ואז ציפור עם המקל במקורה הפנתה את תשומת לבה לתיבה הראשונה מתוך שלוש תיבות, שבה הייתה מונחת אבן, אותה אי אפשר להוציא ללא המקל הקצר הזה. 007 לקח את המקל כדי להוציא את האבן ולקחת אותה במקור. השלב השני הושלם.

אז הציפור חשבה לרגע, לקחה את האבן מהתיבה השנייה ושמה אותה במכל פלסטיק נפרד. אז העורב לקח את האבן שלישית, ובסופו של הדבר כל שלושת האבנים היו במכל - תחת הלחץ של המשקל שלהם נפתחה התיבה בה היה המקל הארוך, שבו השתמש העורב כדי להגיע לבשר.

שימו לב שאין ציפור על פני כדור הארץ שהצליחה לעשות את אותו הדבר!

 

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> העורב הגאון שיודע לפתור חידות מורכבות