לרדת בגדול במקדונלדס


לרדת בגדול במקדונלדס

מורה אכל במשך 90 יום רק מזון מהיר מ- "מקדונלד'ס", ואיבד 16 קילוגרם

ג'ון ציסנה, מורה מאיווה, במשך שלושה חודשים אכל רק מזון מהיר מ- "מקדונלד'ס" ואיבד 16 קילוגרם. את המעשה הזה הוא עשה בהשראת סרט תיעודי "Super Size Me", שמציג את סיפורו של הבמאי האמריקאי מורגן ספורלוק, שגם אכל רק מזון מ- "מקדונלד'ס" במשך 30 ימים.


ג'ון ציסנה, לפני

חודש לאחר מכן, ספורלוק דיווח על הרעה חדה במצב בריאותו הגופנית והנפשית, כך שהתוצאה של ג'ון נראית מדהימה. למרות העובדה שהמורה אכל מזון מהיר במשך יותר זמן מספורלוק, הוא דיווח על שיפור ברמות הבריאות וירידה במשקל, ורמת הכולסטרול בדם שלו ירדה באופן משמעותי.

כיצד שני ניסויים כל כך דומים יכלו לתת תוצאות שונות כל כך? פשוט מאוד: לג'ון הייתה תכנית שהוכנה על ידו ועל ידיו ועל ידי תלמידיו, שאפשרה לו לאכול מזון מהיר ועדיין להיות בריא. ג'ון אכל ארוחות בוקר, צהריים וערב רק ב- "מקדונלד'ס", אבל אף פעם לא חרג מהנורמה היומית של 2000 קלוריות. הוא גם ניסה לצרוך את הנורמות היומיות הדרושות של חלבון, שומן ופחמימות.


ג'ון ציסנה, אחרי

בעריכת הכנית, ג'ון ותלמידיו השתמשו באתר המידע של "מקדונלד'ס". לארוחת בוקר הוא אכל שני המבורגרים עם ביצה עלומה, קערה של שיבולת שועל עם סירופ מייפל וכוס חלב אחוז אחד. לארוחת צהריים אכל המבורגרים קלאסיים וסלטים. לפעמים הוא אכל "ביג מק", פירות וגלידה.

ג'ון לא שכח גם את התרגילים הפיזיים (וספורלוק סרב להתאמן): ג'ון התחיל ללכת 45 דקות בכל יום. לאחר 90 ימים, ג'ון אמר שמשקלו ירד ב- 16 קילוגרם, וכולסטרול בדם ירד מ- 249  ל- 170.

ג'ון לא היה מופתע בכלל מהירידה במשקל, כי בעבר הוא לא ספר קלוריות, אך הוא הופתע מכך שהדם שלו השתפר כשהוא החל לקבל את הכמות הנדרשת של חומרים מזינים. הכי טוב בניסוי שלו היה שאת כל המנות מ- "מקדונלד'ס" הוא קיבל בחינם: בעל הזיכיון המקומי היה כל כך מעוניין בתוצאה החיובית שהוא בעצמו הציע את זה לג'ון.

ניסוי של ג'ון מוכיח שאי אפשר להאשים רק את התעשייה של המזון המהיר בזה שבמשקלכם הוא גדול מהרצוי. העניין הוא בחירה אישית וגישה – גישה חכמה.

 

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> לרדת בגדול במקדונלדס