עובדות מעניינות על צ'רלי צ'פלין


עובדות מעניינות על צ'רלי צ'פלין

דברים שלא ידעתם על צ'רלי צ'פלין

ב- 25  לדצמבר שנת 1977, בגיל 88, בביתו, צ'רלי צ'פלין נפטר. הוא נקבר בבית הקברות המקומי.

צ'רלי צ'פלין - צ'רלס ספנסר צ'פלין - נולד ב- 16 באפריל בשנת 1889 בלונדון, במשפחה של שחקנים.

הוריו שיחקו הרבה בהצגות באירופה ובארה"ב. עם זאת, הקריירה שלהם הסתיימה באופן טרגי - האב איבד את הקול שלו, התחיל לשתות אלכוהול ומת, ואמו זמן קצר לאחר מכן איבדה את דעתה.

לפיכך, האחים סיד וצ'רלי צ'פלין מצאו את עצמם במצב שבו הם יכלו לסמוך רק על עצמם.

כילד, צ'רלי הופיע הרבה, השתתף בקטעי פנטומימה וניסה את עצמו בתפקיד של ליצן, אבל באותו המצב הוא נאלץ לעזוב לא רק את השיעורים של משחק, אלא גם את בית הספר, כדי לחפש כל עבודה מזדמנת. 

בגיל 14, התמזל סוף סוף מזלו - צ'רלי קיבל לא רק עבודה קבועה, אלא עבודה בתיאטרון.

אחיו עזר לו מאוד – הוא עזר לו ללמוד את הטקסטים, משום שצ'פלין בשלב זה כמעט ולא ידע לקרוא.

בשנת 1912 הוא עבר לארצות הברית. לאחר זמן מה, נציגי תעשיית הסרטים שרק מתחילה להתפתח - מבחינים בשחקן הצעיר. צ'פלין הופך לשחקן, ולאחר מכן גם לבמאי של סרטים רבים.

בשנת 1914, הוא ביים את סרטו הראשון, בו הוא הופיע כשחקן, במאי ותסריטאי. הוא כותב תסריטים, מביים את הסרטים ומשחק בהם את התפקיד הראשי.

בשנת 1917 הוא הפך לשחקן היקר ביותר בתולדות הקולנוע, כאשר חתם על חוזה עבור 1 מיליון דולרים עם ה- First National Pictures.

למרות העובדה שכעבור זמן מה הסרטים הפכו לסרטים עם קול, ולאחר מכן בכלל לצבעוניים – הדמות של "The Tramp" שנוצרה על ידי האומן ,הפכה לקלאסית ונחשבת למודל לחיקוי. הדמות הזאת במכנסיים רחבים, נעליים גדולות, עם כובע על ראשו ועם מקל - הפכה לסוג של סימן היכר של צ'רלי צ'פלין.

די מהר צ'פלין הבין שהוא יכול לעבוד באופן עצמאי, ובשנת 1919, יחד עם מרי פיקפורד, דאגלס פיירבנקס ודוד גריפית', הוא יוצר את הסטודיו "יונייטד ארטיסטס", שם עבד עד שעזב את אמריקה בתחילת שנות ה- 50.

בתחילת שנות ה- 50, הוא השתקע בשווייץ, שם המשיך ליצור סרטים חדשים - "מלך בניו יורק" ו- "רוזנת מהונג קונג".

צ'פלין גם יצר הרבה סרטים קצרים. הוא קיבל פעמיים "אוסקר", את הפרס הבינלאומי לשלום ופרסים אחרים.

צ'פלין היה נשוי ארבע פעמים, ונולדו לו 12 ילדים. אשתו הרביעית, אונה אוניל – הייתה צעירה ממנו ב- 37 שנים, וילדה את הילד האחרון שלו כאשר הקומיקאי הגדול היה בן 72.

 

 




( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> עובדות מעניינות על צ'רלי צ'פלין