הצעד הראשון לנעורי נצח


הצעד הראשון לנעורי נצח

המדענים פיתחו את "סם הנעורים" אשר באמת עושה את העבודה

נכון להיום, אנחנו מכירים רק שני דברים שיכולים לעמוד בפני הזדקנות ואפילו להחזיר את התהליך אחורה:
לאכול פחות מזון עתיר קלוריות, ולעשות יותר ספורט. עם זאת, לאחרונה נערכו ניסויים בעכברים, כאשר המדענים ניסו חומר חדש, וכתוצאה מכך השרירים של עכברים בני שנתיים הפכו לשרירים של עכבר בן כ-6 חודשים. זה מדהים, והניסויים בבני אדם יכולים להתחיל כבר בשנה הבאה.

חיבור חדש – ניקוטינמיד-מונו-נוקלאוטיד (NMN), בניסויים בעכברים פעל מהר באופן מפתיע – תוך שבוע בלבד, עכברים שמלאו להם שנתיים הפכו לבלתי נבדלים מעכברים בני חצי שנה. השרירים שלהם השתפרו, פונקציות המיטוכונדריאליות התאוששו, השתפרה עמידות של הגוף לאינסולין והייתה ירידה בתהליכים דלקתיים בגוף - שני הגורמים העיקריים להזדקנות.

ככל שאנו מתבגרים, בגוף שלנו יורדות הרמות של ניקוטינמיד-אדנין-דינוקלאוטיד (NAD). החוקרים הצליחו לשחזר את הרמה שלו בעכברים לנורמלית. התאים למעשה הפכו מ- NMN ל- NAD, אשר משחזר את תפקודה של הרשת ועצבית והמיטוכונדריה. למעשה, זה מחקה את ההשפעות של תזונה נכונה ופעילות גופנית.

הרצון – הוא להביא את השרירים של בני 60 למצב של בני 20. כמובן, השוואה זו אינה צריכה להילקח כמשהו חד משמעי: ההזדקנות וחילוף החומרים של בני אדם ועכברים הם שונים מאוד. בנוסף, חוזק השרירים לא גדל בעכברים, אך המדענים מקווים לתקן את זה. אפשר לראות נסיגת גיל רק באופן חלקי - העכברים המשיכו להראות סימנים אחרים של הזדקנות - כמו ניוון מוחי או קיצור את אורך הטלומרים.

עם זאת, אפשר לקרוא לזה פריצת דרך. החוקרים מקווים שזה יכול להועיל גם לאנשים צעירים ובריאים. אבל גם אם הניסויים בבני האדם יהיו מוצלחים ולא יופיעו תופעות הלוואי - עדיין לא נראה את התרופה הזו ב- 20 השנים הבאות.

 

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> הצעד הראשון לנעורי נצח