סטודנט המציא חולצת טריקו, שאי אפשר ללכלך


סטודנט המציא חולצת טריקו, שאי אפשר ללכלך

אפילו קולה, קטשופ ויין לא משאירים עליה כתמים
 

אם אתם מגושמים, תמיד שופכים על עצמכם משהו ולא אוהבים לכבס את הבגדים שלכם – אז סטודנט יוזמתי אחד מצא דרך לפתור את הבעיה שלכם - הוא יצר חולצה שלא יכולה להתלכלך. בגד זה יכול לעמוד בכל נוזלים, כולל קולה, קטשופ, חרדל, מילקשייק, בירה, דיו ואפילו יין אדום.

החולצה עשויה מפוליאסטר עם תוספת של כימיקלים שהופכים את הבגדים לעמידים בפני נוזלים. למרות תכונות אלה, חולצות הטריקו האלה אינן שונות מכל בגד אחר הנמצא על המדפים.

הסטודנט פאטל מסן פרנסיסקו, יצר את אב הטיפוס הראשון באמצעות תרסיס כימי, אבל הבין שהוא יישאר רק עד לכביסה הראשונה. ואז הוא התחיל לחפש דרך לבנות יסודות כימיים ישירות לתוך הבד. כתוצאה מכך, היא יצר רקמה שבה הננוטכנולוגיה קשורה למולקולות ברמה המיקרוסקופית - זה אומר שהם לא יגרו את העור.

רוב המולקולות של הנוזל לא מסוגלות לגעת בבד בגלל שכבת האוויר המיקרוסקופית שנוצרת בין הנוזל והבד, בגלל שבבד יש שכבות עם מיליארדים של חלקיקי סיליקה - נוזלים על בסיס מים נהדפים מייד מהבד.

 
לאחר בדיקת ההמצאה שלו, הסטודנט יצר דף על "קיקסטרטר", שם סיפר ופירט על ההמצאה שלו. עכשיו הוא גייס $20,000 יותר ממה שנדרש במקור. צפוי שהחולצות תוצענה למכירה דרך האינטרנט בחודשי מאי ותעלינה סביב 30 ליש"ט.

עם זאת, יש כללים מסוימים לשימוש בחולצות אלו: בכביסה במכונת כביסה, אין להשתמש במרכך כביסה או במלבין, וגם אסור לגהץ אותן.

 


 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> סטודנט המציא חולצת טריקו, שאי אפשר ללכלך