עובדות מעניינות על כדורגל


עובדות מעניינות על כדורגל

אנו רוצים להציג בפניכם כמה עובדות מעניינות על הספורט האהוב על רבים.

1. המשחק הארוך ביותר בהיסטוריה של הכדורגל נמשך 36 שעות.

אוהדי כדורגל רבים חושבים ש- 90 דקות - זה מעט מדי. והשחקנים הנואשים ביותר יכולים לשחק כדורגל אפילו יותר מיממה. לפיכך, נכון להיום, למשחק הכדורגל הארוך ביותר נחשב משחק שנערך ב 11-12 באפריל שנת 2009 בבריטניה, בין קבוצה של אקדמית בריסטול לבין קבוצת כדורגל "לידס בדג'רס". המשחק נמשך 36 שעות והסתיים בניצחון של לידס עם תוצאה של 285-255. אחד משחקני לידס – אדם מקפי - הבקיע 75 גולים.

בכל קבוצה היו 18 שחקנים, וכל אחד מהם שיחק כ- 18 שעות. לפי הערכה, בממוצע השחקנים רצו במהלך המשחק הזה מרחק של כ- 70 קילומטר. עם זאת, גם בזמן הפסקות השחקנים לא יכלו לעזוב את השטח.


2. גרינלנד לא יכולה להצטרף לפיפ"א, כי באי גודל מעט מדי דשא.

גרינלנד הייתה תחת השליטה המלאה של דנמרק עד שנת 1979 בתור מושבה והייתה לה אוטונומיה מוגבלת. אבל מאז שנות 1980 המוקדמות גרינלנד מנסה להשיג יותר עצמאות בתור מדינה עצמאית. דרך אחת להשיג זאת היא ספורט.

לדוגמא, הפדרציות של גרינלנד בטאקוונדו, בדמינטון, כדוריד, כדורעף, טניס שולחן וביאתלון - קיבלו חברות מלאה בפדרציה הבינלאומית של ספורט. אך למרבה הצער, הפדרציה של כדורגל של האי עדיין לא יכולה לקבל חברות. כל העניין הוא ש- "האי הירוק" לא ירוק מספיק. בכירי פיפ"א טוענים שחוסר תנאי דשא ותנאי מזג אוויר מתאימים באי לא יכולים להפוך אותו לראוי לאמון טוב של קבוצת כדורגל, ולכן לא ניתן להעניק את החברות בפיפ"א לגרינלנד.


3. התוצאה הכי גדולה בהיסטוריה של כדורגל - 149:0

המשחק שהסתיים בתוצאה ההרסנית ביותר בהיסטוריה התרחש במדגסקר. קבוצת כדורגל, אלופת מדגסקר AS Adema ניצחה במשחק את הקבוצה Stade Olympique I'Emyrne עם תוצאה של 149:0.

את שיא העולם המוזר הזה עזרו לעשות המפסידים בעצמם. במחאה נגד ההחלטה הלא הוגנת של השופט, שחקני הקבוצה התחילו להבקיע גולים בשער של עצמם, והצליחו עד סיום המשחק להבקיע 149 גולים. וכך נכנסו להיסטוריה.


4. בצפון קוריאה, בגלל הפסד במשחק כדורגל – אפשר להגיע לכלא.

בחודש אוגוסט שנת 2011 בעקבות הוראת הרשויות, קים צ'נג הון - מאמן של נבחרת צפון קוריאה – נשלח לכלא בו היה צריך לעבוד בעבודה קשה כ- 14 שעות ביום. ההנהגה של צפון קוריאה החליטה שהוא אשם בתבוסה של קבוצתו עם תוצאה של 0-7. השחקנים נחקרו במהלך יום שלם, והמאמן לקח את כל האשמה על עצמו ואמר שבחר בסטרטגיה שגויה. בכך, על פי המומחים, הוא הציל את חייהם של השחקנים. אחרי המונדיאל בשנת 1966, כאשר הקבוצה של צפון קוריאה הגיעה לרבע הגמר, בגלל שהפסידו שלחו את כל הקבוצה לכלא, מלבד חלוץ אחד.


5. יש כדורגל משולש

אמן דני - אסגר יורן בתחילת שנת 1990, בא עם רעיון של כדורגל משולש. משחקים בו באותו הזמן שלוש קבוצות על מגרש משושה, והשערים ממוקמים בצידי המשושה. המנצח במשחק הוא לא זה שהבקיע הכי הרבה גולים, אלא זה שהכניסו לו הכי פחות גולים. הרעיון המרכזי של יצירת ספורט כזו, זה הרס של הקונפרונטציה הדו קוטבית המסורתית בכדורגל, ונתינת גישה פילוסופית למשחק. היום כדורגל משולש בדרך כלל משחקים בפסטיבלים, תערוכות או אירועים פוליטיים מרכזיים.

 

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> עובדות מעניינות על כדורגל