האם טלפונים חכמים – ממכרים?


האם טלפונים חכמים – ממכרים?

המדענים טוענים שהטלפונים החכמים ממכרים באופן שמזכיר התמכרות לאלכוהול או לסמים.

מחקר שנערך לאחרונה מוכיח את מה שבתקופה האחרונה אומרים הפסיכולוגים:
הטלפונים החכמים גורמים להתמכרות הדומה להתמכרות לאלכוהול או לסמים. לדוגמא, על פי המדענים הבריטיים, התמכרות לגאדג'טים בדרגות שונות באה לידי ביטוי אצל כל אדם שמיני בבריטניה.

כדי להבין עד כמה ההרגל להיות כל הזמן "בקשר" הופך לסוג של תלות פסיכולוגית, עובדי החברה "FrontRange", המתמחה בייצור תוכנות, ראיינו יותר מ- 800  אנשים ברחבי העולם.

84% מהנשאלים אישרו שהם אכן מכורים, ו-71% אמרו שבקרב חבריהם ישנם כאלה שכמעט ולא מנתקים את עיניהם מהמסך של הסמארטפון שלהם.

כמו כן, כמחצית מהנשאלים אמרו שהם משתמשים בגאדג'ט שלהם לפחות פעם בשעה, ושני שליש אמרו שהם לא יכולים לחיות בלעדיו אפילו יום אחד.

ד"ר גרהם

-  "אם אנשים מרגישים שלא בנוח כאשר הם לא יכולים להשתמש בגאדג'ט , אז משהו במערכת היחסים שלהם עם הטכנולוגיה – לא בסדר", - אומר ד"ר גרהם, חבר במרכז השיקום "קאפיו נטינגייל".

כדי לבחון זאת, המומחים הציעו לשבעה מתנדבים לוותר למשך שבוע על השימוש בטלפון החכם, למעט במקרי חירום.

בכל פעם שהם היו רוצים לקחת את הגאדג'ט לידיהם, המשתתפים ציינו ביומן מיוחד, בו כתבו גם את הסיבה לרצון ואת מה שהרגישו כאשר הדבר לא התאפשר להם. בגלל העובדה שהם לא יכולים לבדוק את הדואר האלקטרוני או להיכנס לרשת החברתית, הרוב של הנבדקים חש תחושה של חרדה ותסכול, והרמה הממוצעת הגבוהה ביותר של חרדה נצפתה ביום חמישי (הניסוי התחיל ביום שני) וביום שבת, והימים בהם המחסור בגאדג'ט פחות הפריע – זה יום ראשון ורביעי. לאחר הניסוי, המתנדבים אמרו שהם אפילו נהנו להרגיש חופשיים משיחות טלפון קבועות ומבדיקות של הודעות.

ד"ר גרהם מאמין שזה מצביע על האפשרות להיגמל במהירות מהתמכרות לגאדג'טים, אבל כשהאדם רואה איך האחרים משתמשים בטלפונים חכמים, זה מעורר בו התקף חדש של תלות פסיכולוגית ולא נותן לו חופש מעבדות ניידת - אף אחד מהמשתתפים בניסוי לא זנח באופן מוחלט את הגאדג'טים.

 

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> האם טלפונים חכמים – ממכרים?