חוק השמדת תשעה דורות


חוק השמדת תשעה דורות

בסין, היה קיים חוק של "השמדת תשעה דורות"

בגין פשעים חמורים במיוחד, בסין הייתה קיימת הענשה מתוחכמת.
היה קיים חוק של "השמדת תשעה דורות".

בתקופת שלטונם של השושלות הסיניות הגדולות של האימפריה השמימית, החוקים היו אכזריים מאוד, והענשות לא תמיד היו מוצדקות. בגין פשע חמור, הרשויות יכלו להוציא להורג לא רק את הפושע עצמו, אלא גם את בני משפחתו. קראו לזה "חוק השמדת תשעה דורות".

ההליך עצמו הוא נורא כפי שהוא נשמע: הוציאו להורג כמעט את כל קרובי המשפחה של האדם שהורשע - הורים, סבים, ילדים, נכדים, אחים, אחיות (כולל בני דודים), דודים ודודות.

חייבים לומר שחלק מהקיסרים מיתנו את העונש, והטילו וטו על רצח של ילדים מתחת לגיל מסוים, או, למשל עבור הנשים היו מחליפים את ההוצאה להורג בעבדות. במקביל, שליטים אחרים להיפך - "הדקו את הברגים" והוציאו להורג את הפושע בדרך אכזרית מאוד - "מוות על ידי אלף חתכים" – את העבריין ואת בני משפחתו היו חותכים בהדרגה לחתיכות קטנות, והם היו מדממים ומתים בייסורים נוראים.

Fāng Xìaorú

"השמדה" בכל הזמנים נחשבה לאחד מהעונשים הגבוהים ביותר שיושמו לא לעתים קרובות מדי. לאחד האירועים הידועים ביותר מסוג זה נחשב העונש של המלומד הסיני Fāng Xìaorú: כשהוא הכריז בגלוי על נאמנותו לשליט המודח Yunwen וסרב לכתוב נאום הכתרה לשליט החדש יונג-לה – גזרו עליו "השמדה של תשעה דורות" אבל פנג בעצמו התעקש על השמדת "עשרה", ולכן יחד איתו ועם משפחתו הרשויות הוציאו להורג גם את התלמידים שלו. כך סך הכל נהרגו 873 בני אדם, ואת פנג עצמו חתכו לשניים...


 

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> חוק השמדת תשעה דורות