עולם דרך עיניו של החתול


עולם דרך עיניו של החתול

האמן הראה כיצד נראה העולם דרך עיניו של החתול

בעלי חתולים רבים, חולמים למצוא את עצמם ליום אחד לפחות בגוף של חיית המחמד שלהם, ולהסתכל על העולם דרך עיניו. למרות שעיניהם של החתולים דומים מאוד במבנה לעיני האדם, במהלך האבולוציה עיני החתול היו צריכים להתאים לתנאים ספציפיים, ולכן יש לעיניים שלהם ייחודיות משלהן.

הנציגים של משפחת החתולים למדו לנווט היטב בתנאים של אור מועט ולהגיב לתנועות הקלות ביותר, אבל בשביל זה הם היו צריכים להקריב את הדקויות של תפיסת הצבע, ועוד כמה תכונות אחרות.

האמן והחוקר, ניקולס לם - הצליח ליצור מודל אמין, המאפשר לראות כיצד החתולים רואים את המציאות שמסביב. לאחר התייעצות עם מומחי בית ספר לרפואה וטרינרית באוניברסיטת פנסילבניה, לם פיתח כמה דוגמאות חזותיות המאפשרות להשוות את ראיית החתולים לראיית בני אדם.


ניקולס לם

במהלך היצירה של המודל, ניקולס לקח בחשבון גורמים שונים:
למשל, את הרוחב של הראיה ההיקפית - בחתולים, זה 30 בכל צד, ואנשים יכולים להתפאר רק ב- 20, כך הרוחב הכולל של ראיית החתולים - 200 (180 באנשים). אבל אנחנו רואים למרחק הרבה יותר גדול - אדם מסוגל להבחין באובייקטים במרחק של כ -30 מטרים, ואילו לחתול קשה להבחין באובייקט שנמצא במרחק של יותר מ- 7 מטרים ממנו.

בנוסף, העין של החתול תופסת בצורה לא טובה את הצבעים החום, האדומים והכתומים, אבל רואה מצוין את הכחולים והצהובים. הודות למספר גדול של קולטנים מיוחדים הנמצאים בעיני החתולים – הם רואים בחשכה פי 8 טוב יותר מאשר בני אדם - יכולת זו מאפשרת להם לצוד בלילה. אגב, לעיניים של החתול יש תכונה מעניינת, שרבים ודאי שמו לב אליה: בחושך, הן זוהרות בצורה יוצאת דופן, וזאת בשל נוכחות של פיגמנט מיוחד הנמצא בשכבת הרקמה שמאחורי הרשתית.

אם אתם רוצים לראות דרך עיני החתול – אתם יכולים לראות את התמונות האלו:

 

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> עולם דרך עיניו של החתול