ילד שלא מרגיש כאב


ילד שלא מרגיש כאב

עד שנת 1980, בזמן הניתוחים שבוצעו על ילדים קטנים – לא השתמשו בהרדמה, כי הם היו בטוחים שתינוקות יונקים לא יכולים לחוש כאב. למרבה המזל, הכשל המפלצתי הזה נשאר בעבר, אבל ישנם ילדים שבאמת לא יודעים מה זה כאב, כך שאם הם יצטרכו מתישהו לעבור ניתוח – הם יוכלו לעשות זאת ללא הרדמה.

אייזק בראון מאיווה שבארה"ב, סובל ממחלה גנטית נדירה - הוא לא מרגיש כאב, ואם ההורים של ילדים אחרים מגלים על החתכים, החבורות והפציעות של ילדיהם בעזרת בכי או קריאה בקול רם, משפחתו של אייזק צריכה לפקח עליו בזמן שהוא משחק, כי הוא אפילו לא יוכל לשים לב אם ייפצע.

הילד נולד עם חוסר רגישות מולדת לכאב, ולדברי ההורים, בתקופה הראשונה היה להם מאוד קשה - הילד פשוט לא הבין מה זה "כאב": לדוגמה, הוא אחז בחתיכת זכוכית מבלי להרגיש איך היא חודרת דרך העור שלו, ויום אחד, מונע על ידי סקרנות, הוא ניסה לגעת בלהבה של תנור גז – דבר שנגמר בכוויות קשות בידו.

כמובן, כאשר ההורים גילו על התכונה הזו של בנם, הם ישר פנו לרופאים - אבל הם לא יכלו לעזור להם - הרפואה אינה יודעת איך ללמד את הילד לחוות את הכאב, משום שמחלה זו – היא אחת הנדירות ביותר בעולם, ולכן היא עדיין לא מובנת. כך, ההורים פשוט היו צריכים לנסות ולהסביר לאייזק שכאשר הוא מדמם – הוא צריך מיד לדווח להם על כך.

לדברי אמו של הילד, בזמן שבנה נפצע – הוא חש איזושהי תחושה מסוימת, אך היא חלשה יותר פי מאה מתחושה שחווים אנשים אחרים. כאשר אייזק שבר את עצם האגן, הוא חשב רק שמשהו לא בסדר עם הרגל שלו, כי הוא לא הצליח ללכת – אבל לכאב הוא לא התייחס בכלל.

בנוסף לחוסר רגישות לכאב, בדיקה רפואית חשפה אצלו בעיה נוספת – גופו לא מסוגל לווסת את הטמפרטורה של הגוף, לכן כאשר חם – הוא חייב ללבוש אפוד קירור, כדי שלא יתחמם יותר מדי.

נכון להיום, המומחים במרפאת מאיו חוקרים ביסודיות את דגימות ה- DNA  של אייזק, כדי למצוא את הפגם הגנטי - בעתיד זה יעזור לפתח שיטה לטיפול במחלה.

וידאו בנושא:

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> ילד שלא מרגיש כאב