תעלומת צבא טרקוטה


תעלומת צבא טרקוטה


למה קיסר יצר 8000 אנשים מחימר?

אחת האטרקציות הגדולות ביותר של סין היא החומה הסינית הגדולה, אבל חוץ ממנה, בסין קיים צבא טרקוטה המדהים, אשר מסיבה כלשהי פחות מוכר. צבא זה כולל 8099 פסלים של לוחמים וסוסים טרקוטה, וזה רק אלה שנמצאו. צבא טרקוטה התגלה בשנת 1974 בסמוך לקברו של הקיסר הסיני צ'ין שי הואנג.

המבנה הזה הוא באמת מרשים בהיקפו ויכול להתחרות עם כזה פלא עולמי כמו הפירמידות במצרים. חוקרים מאמינים, שהקיסר היה צריך את הצבא הזה של חיילי חימר כדי להזין את שאיפות הכוח שלו בעולם הבא.

ומוקדם יותר, לפי המסורת הסינית היה צריך לקבור עם הקיסר אנשים חיים, והפסלים האלה היו לראשונים לחוות את אותו הדבר, כאשר במקום אנשים חיים החליטו לקבור את פסלי החימר. אך אל תשכחו שלפי כמה מומחים, יחד עם הקיסר נקברו יותר מ -70,000 עובדים ומשפחותיהם מסיבות שונות (לדוגמה כדי לשמור על הסודיות של המקום).

קיסר צ'ין פחד מאוד מהמוות, ולכן חיפש דרכים שונות כדי לזכות בחיי נצח. יש חוקרים הטוענים שהקיסר שלח צבא של 8,000 גברים כדי שימצאו לו את שיקוי האלמוות, ובזמן שהם היו במסעות, הוא השתמש בגלולות שמכילות כספית – דבר שכנראה הביא למותו.

בנייה של "עיר המתים" לקחה 38 שנים, ועבדו שם יותר מ- 700,000 עובדים ובעלי מלאכה.
מעניין, שהפסלים של הלוחמים היו מבוצעים במיומנות רבה, כל חייל היה בעל דרגה מסוימת והחזיק נשק מיוחד, תווי הפנים של כל אחד היו שונים והביעו רגשות שונים. מאוחר יותר נמצאו גם פסלים של אקרובטים, מוסיקאים, פקידי הממשלה וגם שתי מרכבות ברונזה. המרכבות נמצאו במרחק של 20 מטרים מקברו של הקיסר, והן מכילות יותר מ- 300 חלקים ומעוטרות במתכות יקרות.

 

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> תעלומת צבא טרקוטה