כיצד משפיע עלינו מעבר לשעון החורף


כיצד משפיע עלינו מעבר לשעון החורף

את הקצב של חיי האדם מגדיר הסיבוב היומי של כדור הארץ, ולהתערבות מלאכותית בתהליך זה יש השפעה משמעותית על הגוף. המומחים לביוריתמוס ורפואה, בהתבסס על שנים של מחקר, העלו כמה גירסאות אשר תומכות או מכחישות את הרציונליות של שעון הקיץ.

במערכת של מעבר לשעון קיץ וחורף, משתמשים יותר מ -110 מדינות ברחבי העולם. בחלק מהמדינות כבר לא מעבירים את השעון.

לאחר ביטול שעון חורף, רבים התחילו לחוות אובדן כרוני של שעות שינה ועייפות.


שעון חורף: בעד.

העברת מחוג של שעון שעה אחת אחורה מתקבלת על ידי רוב האנשים ללא בעיות, וכמעט ואין לה השפעה על המקצב הביולוגי הטבעי של האדם - בניגוד לשעון הקיץ.

חוקרים שבדיים מצאו שהוספת שעה אחת של שינה בלילה, מסייעת להפחית את השכיחות של אוטם שריר הלב בשיעור של 5%.

רוב האנשים שלקחו מהם את שעון החורף, חווים סימפטומים של עייפות וחוסר שינה כרוני. הם נאלצים לאבד את השלב הרביעי של השינה – שלב שמספק שחזור של מערכת העצבים המרכזית.

הפרש הזמן של שעתיים עם הזמן האסטרונומי מכריח לקום לעבודה לפני עלות השחר – דבר המשפיע על בריאות ועל מצב הרוח של רוב האנשים לרעה. בנוסף, ירידה במשך השינה מעוררת החמרה של מחלות כרוניות.


שעון חורף: נגד.

המקצב הפנימי שהטבע נתן לאדם מתקשה להסתגל לשינויים. המעבר לשעון חורף בסתיו מסוגל ליזום תסמינים כגון כאבי ראש, אובדן תיאבון, נדודי שינה, קצב לב ולחץ דם לקויים. שעון חורף יכול לגרום להחמרה של יתר לחץ דם, אסטמה, כיבי קיבה, הפרעות אנדוקריניות וכו'.

העברת השעון גורמת ללחץ זמני ומשפיעה על מצב הפסיכו-רגשי של האדם. שיבוש של השעון הביולוגי הפנימי עם השעון החיצוני גורם למצב רוח דיכאוני. זה גם תורם לצורך לבצע שינויים בקצב החיים הקיים ולהתאים אותו לקצב חדש.


כיצד להסתגל לשעון החורף?

מצב רגיש שנוצר לאחר מעבר לשעון חורף יכול להימשך עד שבועות. כדי להקל על ההסתגלות של הגוף לזמן החדש, אתם צריכים לעקוב אחר כמה כללים.

-  אל תחשפו את עצמכם למאמץ פיזי מופרז, נסו להתעצבן כמה שפחות.
-  נסו להקצות יותר זמן למנוחה ושינה.
-  כדי לחזק את המשאבים הפנימיים של הגוף – תיקחו ויטמינים וממריצי מערכת החיסון.
-  הוסיפו לתזונה כמה שיותר מזונות עשירים בויטמין C.

 

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> כיצד משפיע עלינו מעבר לשעון החורף