חודשו החיפושים אחר מדלן מקאן


חודשו החיפושים אחר מדלן מקאן

חיפוש אחר מדלן מקאן שנעלמה באופן מסתורי

מדלן מקאן בת השלוש, נחטפה במאי שנת 2007 באתר נופש פראיה דה לוז שבפורטוגל, שם היא הייתה בחופשה עם הוריה. היא נעלמה מחדר המלון, בעוד שהאמא והאבא שלה ישבו עם חברים בבר. שום עקבות לא נמצאו.

מאז, היו דיווחים רבים על החוטפים לכאורה, אבל שום דבר לא עזר למצוא את הילדה.

לאחרונה,משטרת בריטניה עשתה דיוקן של מדלן עם שינויים הקשורים בגיל. קרימינולוגים מאמינים שכך  מדלןן יכולה להיראות עכשיו:

בשנת 2007, הועלתה גרסה שמדלן נחטפה על ידי כנופיה רוסית של פדופילים, אבל זה לא אושר.

מאוחר יותר, בפורטוגל הופיע עד חדש שהאשים את אמה של מדלן מקאן במעורבות בחטיפתה. הבלשים  היו מוכנים לצאת בכל רגע לבריטניה, כדי לפתוח מחדש את החקירה.

בינתיים, במרכז תשומת הלב שלהם היו נמצאים 3 עדים מ- "9 הטאפאס" - חבורה של תשעה אנשים שהיו אוכלים במסעדה של פראיה דה לוז בזמן שמדלן מקאן נחטפה.

המשטרה התכוונה לחקור את דפיד פיין , ג'יין טאנר וראסל או'בריין. למעשה, זה היה הניסיון האחרון למצוא את האמת במקרה המסתורי של הילדה הנעדרת . בשבועות האחרונים, השלטונות הפורטוגזיים הכירו בכך שהחקירה נמצאת בקיפאון והמקרה צפוי להישלח לארכיון.

הוחלט שאם במהלך הראיונות הקרובים יצופו נתונים חדשים או חוסר עקביות בעדותם של העדים, הבלשים הולכים להמשיך לחקור את שאר החברים שהיו בארוחה הגורלית ב -3 במאי.

ראוי לציין שהחוקרים חזרו לפעולה לאחר שהופיע עד חדש, שעדותו היא שונה לגמרי מכל מה שבמשך חודשים רבים אמרו עשרות עדים אחרים.

נהג מונית פורטוגזי בשם אנטין קסטל בן ה- 67, אמר שהסיע את מדלן הנעדרת יחד עם ארבעה מבוגרים, שביניהם הייתה אישה. באישה בלונדינית קסטל זיהה את אמה של הילדה – קייט, ובין שלושת הגברים, הוא אמר שהיה רוברט מוראט, שמלכתחילה הופיע במהלך המקרה.

עד עתה היה נהוג לחשוב שמוראט לא הכיר את משפחת מקאן. על פי קסטל, החבורה נכנסה למונית שלו בדיוק בליל החטיפה. מאז, נהג המונית משוכנע שהילדה נלקחה בחשאי מחוץ לפורטוגל.

קסטל עובד בתור נהג מונית כבר במשך 17 שנים, ומכיר את האזור. לדבריו, הוא העלה את מדלן ומלוויה בתחנת המוניות בעיירה מונטה גורדו, הממוקמת כשעה נסיעה ממזרח לפראיה דה לוז, משם נעלמה הילדה הקטנה. זה היה אחרי השעה 20:00 – אומר הנהג, כי בדיוק המשמרת שלו עמדה להסתיים.

קסטל אומר שהוא הוריד את ארבעת המבוגרים והילדה מחוץ למלון "אפולו", שנמצא ליד העיירה וילה-ריאל-דה-סנטו-אנטוניו. משם, כ- 15 דקות נסיעה נמצא הגבול עם ספרד.

במהלך המסע כולו, רק פעם אחת אחד מהזרים פתח את פיו כאשר שאל "כמה?". עם זאת, לפי רק מילה אחת, נהג המונית קבע שהנוסעים - דוברי אנגלית.

קסטל הוריד אותם ליד המלון, וראה איך הם נוסעים משם בג'יפ בצבע כחול. לדברי נהג המונית, הג'יפ היה רשום בבריטניה, כי היו לו את המספרים הספציפיים הצהובים.

קסטל נשבע שהוא הסיע את מדלן, כי הוא שם לב גם לפגם האופייני שלה בעין ימין. לדבריו, גם לבנו יש את הפגם הזה, לכן הוא לא יכל לטעות.

גם תיאור של הילדה היה מדויק. לדברי הנהג, הילדה ישבה על ברכיו של אחד מהגברים, והייתה לבושה בפיג'מה ורודה. בפיג'מה הזו היא נחטפה, על פי עדותם של העדים.

הידיעה על היעלמות הילדה, שהוא ראה במרחק שני צעדים הדהימה את נהג המונית. הוא אפילו הלך למלון לידו הוא הוריד את הנוסעים, בתקווה שניתן יהיה למצוא את צילומי הווידאו של האנשים שמלווים את הילדה.

אך המצלמות היו לא תקינות, וקסטל לא מצא שום עדויות למה שראה במו עיניו.

על היעלמותה של הילדה הזוג דיווח בשעה 22:00. עם זאת, המשטרה מצאה שבפעם האחרונה שראו את הילדה הייתה לא יאוחר משעה 18:00. זה בעקיפין מאשר את עדותו של קסטל.

זה מדהים, שעד עצם היום ההוא מאז היעלמותה של מדלן עברו כמעט 10 חודשים, ועדותו של קסטל לא הפכה להיות ידועה לציבור ואפילו לא נלקחה בחשבון. רק במקרה זה נודע, כאשר אחד העיתונאים שמע את הסיפור שקסטל סיפר לחבריהם המשותף, והוא הביע את רצונו לראיין אותו.

 

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> חודשו החיפושים אחר מדלן מקאן