לרדת במשקל אחרי הלידה


לרדת במשקל אחרי הלידה

4 עצות שימושיות לנשים איך לרדת במשקל אחרי הלידה

אמהות חדשות מתמודדות עם בעיה רצינית לאחר הלידה - יש להן משקל עודף. למעשה זה די טבעי, שכן בזמן ההריון וההנקה על הגוף עוברים כמה שינויים, אבל כל אישה רוצה להיראות נהדר בכל מצב. הנה כמה טיפים על איך לרדת במשקל אחרי הלידה מבלי להזיק לבריאות.


1. מצב רוח נכון

אין זה סוד, שבמהלך ההריון ומייד לאחר הלידה, אמהות רבות לעתים קרובות רגישות לדיכאון, יש להן שינויים במצב רוח, או אפילו רחמים עצמיים. כל זה טבעי לחלוטין: ראשית – יש שינויים הורמונליים שמשפיעים על מצב הרוח, ושנית, אמהות צעירות מוצאות את עצמן מחוץ ל- "חברה" – דבר אשר גם משחק תפקיד חשוב.

מזון עוזר להתמודד עם מצבים אלה, לכן אמהות צעירות רבות לעתים קרובות מרשות לעצמן חפיסת שוקולד נוספת – דבר שבא לידי ביטוי במשקל עודף. מה ניתן לעשות?

ראשית – צריך להבין שאי אפשר "לגרש באכילה" מצב רוח רע. זה הרבה יותר קל לבקש שמישהו יישב עם התינוק כמה שעות, או לשלם לבייבי סיטר – כדי שתוכלו לצאת החוצה ולהתאוורר קצת.
והכי חשוב - לנסות שלא להיכנע לדיכאון. זה יותר קל ממה שנדמה ממבט הראשון. השתמשו בדברים החיוביים שסביבכן - יש לכן תינוק בריא ויפה, בעל אכפתי ואוהב, חברים נאמנים וכדומה.

 
2. סדר יום

סדר יום לא נכון – זו אחת הבעיות העיקריות העומדות בפני אמהות צעירות. העובדה שקצב החיים אחרי ההריון הוא תלוי כמעט לחלוטין בקצב חייו של התינוק - כאשר הילד ער, האמא שלו כמובן, מקדישה כמעט את כל הזמן הפנוי לתינוקה, ולעתים קרובות שוכחת אפילו לאכול בזמן. אבל ברגע שהתינוק הולך לישון, הרעב מזכיר שהגיע זמן לאכול. התוצאה - יותר מדי אוכל בבת אחת, וכתוצאה מכך מגיעים הקילוגרמים המיותרים יחד עם עייפות מתמדת.

עדיף לאכול לעתים קרובות, ארבע או חמש פעמים ביום, יחד עם התינוק - עשר דקות כדי לאכול – תמיד אפשר למצוא. גם אל תשכחו שאסור לסיים לאכול את מה שהילד לא סיים - בשנים הראשונות לחייו, הילד אוכל מזונות עשירים בחומרים מזינים, ולא סביר שמזון כזה יתאים לאימא.


3. פעילות גופנית

אחד הגורמים העיקריים להשמנה הוא מחסור בפעילות גופנית - חוסר תנועה. אם אתן לא עושות פעילות גופנית סדירה – אתן תשמינו אפילו עם תזונה נכונה.

באופן אירוני, ניתן לשלב את התרגילים עם הטיפול בתינוק. למשל, אתן יכולות לעשות טיולים ארוכים איתו - זה יהיה מועיל עבור האמא וגם התינוק. תוך כדי טיול תוכלו להתאמן בהליכה מהירה, ותשרפו המון קלוריות. רק אל תשכחו את נעלי ההליכה – הן צריכות להיות נוחות, והגב שלכן חייב להיות זקוף.


4. תזונה

אימא לתינוק (במיוחד אם היא מניקה) צריכה לקבל מזון עשיר ביסודות קורט, ויטמינים ומינרלים. במקרה זה, היא לא חייבת לאכול בשביל שניים - ייצור החלב אינו תלוי בכמות המזון הנצרך אלא בתדירות של ההנקה.

כל מה שצריך - זה לחשוב קצת אחרת על גישתכן לתזונה. לדוגמה, לא צריך לוותר על חלב - פשוט תקנו חלב עם פחות אחוזי שומן. את הגבינות הקשות – תוכלו להחליף ברכות, ואת הנקניקים – בפסטרמה. ואל תשכחו לאכול מרק לפחות פעם אחת ביום.

חשוב לוותר על משקאות המכילים קפאין, גם אם אתן מאוד אוהבות אותם. אבל עם המים זה מצב הפוך – אתן צריכות לשתות כמה שיותר מים ביום: כוס מים שתשתו 15 דקות לפני האכלת התינוק, תעזור לכן לשמור על החלב, וגם להקל על תחושת הרעב.

 

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> לרדת במשקל אחרי הלידה