תכירו את קונצ'יטה וורסט


תכירו את קונצ'יטה וורסט


קונצ'יטה וורסט - הבחירה השנויה במחלוקת של אוסטריה לייצג את המדינה בתחרות האירוויזיון 2014

באירוויזיון במהלך שנים רבות הופיעו משתתפים רבים וחלקם לא רגילים. עם זאת, ההחלטה לשלוח לאירוויזיון את קונצ'יטה וורסט – אמן טרנסקסואל מזוקן בתור הזמר שייצג את המדינה שלהם בתחרות האירוויזיון – גרמה לזעם ציבורי גדול באוסטריה בהרבה מאשר אי פעם בעבר.

קונצ'יטה וורסט בולטת בין המשתתפים האחרים לא רק הודות לקול, אלא גם בגלל העובדה שהיא לובשת בגדי נשים, מתאפרת ומגדלת זקן. שיער צפוף המכסה את הפנים זו דרך של האמן למשוך תשומת לב לעצמו, משום שלדעתו - העולם יעקוב בעניין אחר אישה עם זקן.
זקנו של "הקולומביאני החריף" מאוד אמיתי, כי הוא שייך לאדם המסתתר מאחורי המסכה - לטום ניוברס בן ה- 24. בפעם הראשונה הוא הופיע באור הזרקורים בשנת 2006 כשהוא סיים במקום שני בתכנית הכישרונות בטלוויזיה בשם "סטאר מאניה", אבל אחרי זה הוא נעלם לחלוטין מעדשות המצלמה. בשנת 2011 , הוא חזר לאור הזרקורים בצורה שונה לחלוטין, ועם שם חדש לגמרי - קונצ'יטה וורסט.
קונצ'יטה – היא האלטר האגו של טום, והוא אומר שבחזו עכשיו פועמים שני לבבות - אחד השייך לגבר אוסטרי ואחר השייך לאמן קולומביאני נלהב. ברגע שהוא שם את האיפור ולובש בגדי נשים, טום באמת הופך לקונצ'יטה ודורש שייפנו אליו כך. הוא מתנהג כאישה, ואפילו משתמש בשירותי נשים, אבל ברגע שההצגה נגמרת – הוא חוזר להיות טום.
כאשר שואלים אותו האם לא קשה לו לאזן בין שני אישיויות בחיים שלו, השחקן אומר שהוא אפילו ממליץ זאת לכל אחד – אפשר ליהנות מזה ולממש את הפנטזיות עליהן לא חלמתם.

קונצ'יטה השתתפה בתחילה בתחרות הלאומית של אירוויזיון בשנה שעברה, והיא זכתה במקום השני. אוסטריה לא עוברת את התחרות לשם השתתפות באירוויזיון בשנתיים האחרונות, לכן השנה, בערוץ ORF החליטו שלא לארגן תחרות סופית לאומית, בה האנשים יכולים להצביע עבור המועדפים שלהם, והשאיר את ההחלטה בידי ועדה פנימית. הם בחרו את קונצ'יטה וורסט שתייצג את אוסטריה באירוויזיון בשנת 2014 – דבר שגרם למחאה ציבורית בקנה מידה גדול בכל רחבי המדינה. אנשים רבים לא אהבו את הרעיון של וועדה שמחליטה בעצמה, בעוד אחרים היו פשוט זועמים בגלל הבחירה שלהם. מישהו יצר קבוצה בפייסבוק בשם "לא לקונצ'יטה וורסט בתחרות", ויש בה כבר יותר מ- 38,500 חברים – יותר מאשר מספר חברים של האמן עצמו בפייסבוק. ישנם גם כאלה שמשאירים תגובות הומופוביות.

בהודעה שפורסמה לאחרונה על ידי קונצ'יטה, נאמר שהיא מכבדת את הדעות של האנשים, אבל תהתה האם קיימים דברים אחרים חשובים יותר, שבהם האנשים יכולים להשקיע את האנרגיות הסוערות שלהם. לדוגמה, להשקיע במאבק על "אנשים שונים מאחרים" שמופלים בכל יום, במקום להילחם נגדם.
- "איך הייתם מרגישים אם החברים שלכם, המשפחה, הילדים, העמיתים לעבודה וכן הלאה היו נחשפים ליחס כזה? אני בטוחה, ליד כל אחד מכם יש אנשים ששונים טיפה מאחרים", - אמרה קונצ'יטה. -"אני ממשיכה להילחם נגד האפליה ובעד הסובלנות", - היא הוסיפה - "אני משוכנעת שבמאה ה -21 , לכל אחד יש את הזכות לחיות כרצונו אם הוא לא פוגע באף אחד. ועד כמה שאני יודעת – אני לא עשיתי שום דבר רע לאף אחד".

אתם יכולים גם לשמוע את קונצ'יטה שרה:

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> תכירו את קונצ'יטה וורסט