לחלץ את קוסטה קונקורדיה


לחלץ את קוסטה קונקורדיה

הבוקר מול חופי טוסקנה החל מבצע חילוץ של הספינה קוסטה קונקורדיה, ששקעה לפני כמעט שנה. מומחים אומרים שהמבצע הוא ייחודי, ולכן יקר מאוד.

500 אנשים ב- 6 ספינות משא חיכו לשחר כדי להתחיל ולהרים את הספינה. הם רוצים להביא אותה למצב אנכי בעזרת מוטות בטון וכריות אוויר .

"ישנם שלושה שלבים עיקריים של המבצע לחילוץ הספינה. שלב ראשון – לנתק את הגוף מהשונית, ולאחר מכן יתחילו לסובב אותו כדי להעלותו לפלטפורמה, ובסופו של דבר להעמיד אותה" – מספר פרנצ'סקה מאפיני.

כל הפעולה צריכה לקחת בערך 12 שעות. וזו - רק ההתחלה, יהיו סך הכל עשרה צעדים. הצעד השני מתוכנן לאביב שנת 2014 - אז את קוסטה קונקורדיה יגררו לנמל. בשלב האחרון - לאחר 5 שנים – הספינה תהיה מוכנה לפירוק. 

 

העלות הכוללת של כל העבודות - כמיליארד יורו. הרשויות המקומיות קודם כל מודאגות ממה שעלול לזרום החוצה מגוף הספינה: במשך 20 החודשים שחלפו מאז האסון, המים בחלק המוצף של הספינה עלולים להיות מקולקלים.

קוסטה קונקורדיה טבעה בחודש ינואר שנת 2012, על סיפונה היו 4,252 בני אדם, 32 מהם מתו. אשם בטביעתה של האונייה, כפי שהתברר כמעט מייד – היה קפטן פרנצ'סקו סקטינו . הוא – ככל הנראה כדי להשוויץ מול בחורות – הוביל את הספינה קרוב מדי לחוף והושיבה על השוניות. הוא שכח לתת אות מצוקה בזמן, וגם היה אחד הראשונים שברח מהספינה הטובעת יחד עם כמה חברי צוות, מבלי לחכות לתחילתו של מבצע החילוץ. הם כבר קיבלו עונשי מאסר, ועונשו של הקפטן טרם נקבע.

אגב, אף אחד לא נותן תשובה לשאלה זו:
כאשר קוסטה קונקורדיה עלתה על שרטון, רבים כתבו שלא צריך לגעת בה. הספינה שוכבת בקצה של השונית הטבעית, ואם להתחיל ולהזיז אותה – היא עלולה להחליק משם ולהיעלם לחלוטין מתחת למים – ושם יהיה הרבה יותר קשה להעלות אותה.

עכשיו המומחים האיטלקים מתעקשים להרים ולגרור את הספינה – הם אומרים שזה יהיה זול יותר מלפרק אותה במקום. את כל החשבונות משלמת חברת הבעלים של הספינה. עד כמה נכונה הייתה ההחלטה להעלות את הספינה – נדע הערב...

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> לחלץ את קוסטה קונקורדיה