Fenghuang - העיר הקפואה בזמן


Fenghuang - העיר הקפואה בזמן

העיר העתיקה Fenghuang ממוקמת באזור הדרומי של מערב הונאן ( Hunan ) שבסין, למרגלות הרים על גדות הנהר טואו ג'יאנג. העיר היא במצב השתמרות יוצא דופן - היא אינה מושפעת ממודרניזציה, והיא ביתם של שפות ייחודיות אתניות, מנהגים, אמנות ושרידים האדריכליים הייחודיים הרבים של שושלות עתיקות.

העיר העתיקה, באופן כללי, שמרה על הפריסה המקורית ועל המראה, שהיה לה בתקופת שושלת מינג במאה ה- 14, וצ'ינג במאה ה -17. באזור העיר העתיקה השתמרו יותר מ -200  בתי מגורים עתיקים, כ -20 רחובות גדולים וקטנים, 10 סמטאות וחומות של העיר העתיקה, מגדלי המעבר, בארות עתיקות, גשרי קשת עתיקים, מקדשים עתיקים של ספרות ושירה, מקדשי אבות ומבנים רבים אחרים שנשתמרו בצורתם המקורית.

העיר Fenghuang ( פניקס ) פעם הייתה נמצאת על הגבול של ציביליזציה, ומחוז Weiyang הופיע רק בשנה השנייה לשלטונה של הקיסרית וו, כלומר בשנת 686 לספירה. בשנה השלישית של תקופת ג'טאי של שושלת סונג, נבנאה כאן עיר מחימר. לפני יותר מ -450 שנים, היא הוחלפה על ידי עיר לבנים והיישוב הקדום התחיל לקבל את צורתו. הבנייה של בנייני אבן בעיר הושלמה בשנת 1715 בתקופת שלטונו של קיסר Kangxi .

העיר Fenghuang ממוקמת באזור הררי מרוחק. חומות העיר, העשויות מלבנים אדומות עוברות לאורך התלתלים הגליים של נוף הררי, מטפסות על ההרים ויורדות אל העמק, ואילו הנהר המתפתל לאורך מסדרונות הקירות נכנס וזורם דרך העיר כולה. המגדלים הגבוהים של העיר ממוקמים מול ארבעת שערי העיר, האולמות ומקומות המגורים הבנויים בסגנון של חדרי הארמון.
משני צידי הרחובות נמצאים חצרות מלבניות מסודרות ובתים צבועים בסגנונות לאומיים שונים. בין הבתים מתפתלים עשרות סמטאות מרוצפות בלוחות, כאשר בכל אחד מהם ניתן לראות את השפשוף, שהשאירו בהם רגלי דורות רבים של התושבים המקומיים שהשתמשו בסמטאות, כאשר ביצעו את המטלות היומיומיות שלהם. בתי העץ העומדים לצדי הנהר, פונים להר הציורי נאנחווה, בו גדלים עצים עתיקים גדולים.

בשל המיקום הגיאוגרפי הייחודי שלה, Fenghuang אף פעם במשך מאות שנים לא נהרסה על ידי מלחמות או אסונות טבע. מאז ההתקוממות של העם של מיאו בשנת 1795 ועד למרד של Getun בשנת 1937 – עברו עשרות מלחמות, ואף אחת מהן לא השפיעה על העיר. גם בתקופת המלחמה נגד הפולשים היפניים, Fenghuang לא נחשפה למתקפות אוויריות. בשנת 1949 Fenghuang שוחררה בשלום.
ב- 50 השנים הבאות, ב- Fenghuang לא נבנו מבנים כלכליים בקנה מידה גדול כפי שנבנו באזורים אחרים. בהתבסס על העובדה שהעם של העיר העתיקה הוקיר את המורשת התרבותית היקרה במיוחד הזו, הרשויות המקומיות פיקחו באופן הדוק על כל סוג של עבודות בנייה ובכך שמרו על האותנטיות והשלמות של העיר העתיקה.




( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> Fenghuang - העיר הקפואה בזמן