עובדות מעניינות מהעולם


עובדות מעניינות מהעולם

"בניסיון לשבור את הסטריאוטיפים שנוצרו, אנחנו מקבלים ידע חדש" © JayT

1. בסודאן, יש יותר פירמידות מאשר במצרים.

במדינה זו יש יותר פירמידות מאשר בכל מדינה אחרת. בערים Al Kurru, Nuri, Gebel Barkal, Meroë יש לפחות 223 פירמידות. ככלל, הגובה שלהן הוא בין עשרים לשלושים מטרים.


2. מדינות עם תנועה שמאלית.

הרשימה כוללת מספר מדינות, כאלה כמו יפן, אנגליה ורוב מושבותיה לשעבר: אוסטרליה, ניו זילנד, הודו וכן הלאה. ארה"ב וקנדה הן לא חלק ממדינות אלה.


3. מדינה שיש בה יותר סוסים מאנשים.

סוס מונגולי – זהו גזע של סוסים ממונגוליה. יש להניח שהוא לא השתנה מאז ימיו של ג'ינגיס חאן. נוודים מונגוליים מחזיקים יותר משלושה מיליון סוסים, שזה יותר מאשר כלל האוכלוסייה (2.75 מיליון). למרות גודלם הקטן, אין לסוסים אלה קשר לסוסי פוני.


4. המדינה הכי רב לשונית.

פורט מורסבי - הבירה והעיר הגדולה ביותר של פפואה גינאה החדשה.

פפואה גינאה החדשה – היא מדינה עם המספר הגדול ביותר של שפות (יותר מ 750). הנפוצות ביותר הן: Motu ואנגלית מסחרית.


5. באלסקה, יש דיונות חול.

דיונות חול בעמק קובוק נמצאות עשרים וחמישה קילומטרים מעל החוג הארקטי, אבל בקיץ הטמפרטורה באזורים אלה יכולה להגיע ל- 38 מעלות צלזיוס. הגובה של דיונות מסוימות יכול להגיע עד לעשרה מטרים. הקובוק הגדול והקטן ודיונות של נהר האנט מכסים שטח של עשרים וחמישה קילומטרים רבועים, והן הדיונות הגדולות ביותר בקווי רוחב קוטביים.


6. טחנות רוח מוזרות באירלנד.

הלהבים של כל טחנות הרוח מסתובבים עם כיוון השעון, ואילו במדינות אחרות - נגד כיוון השעון.


7. גשר לונדון מעל האגם Havasu.

גשר לונדון הוזז ושוחזר ב- Lake Havasu City. כאשר, בשנות השישים, הוא החל לשקוע בתמזה, הוא הוחלף על ידי "אח" חדש יותר. אחרי זה, את האבנים מהם הוא נבנה בשנת 1830, מכרו במכירה פומבית בשנת 1967.

אדם בשם רוברט פקסטון מק'קלוך רכש את הגשר ב- 7 באפריל שנת 1968 במחיר של 2.46 מיליון דולרים. כל 10246 היחידות נשלחו לאריזונה ושם הורכבו מחדש מעל Lake Havasu. עלויות הבנייה הסתכמו ב -3 מיליון דולרים. הגשר נפתח בשנת 1971.


8. העיר המבודדת ביותר בעולם.

פרת' (אוסטרליה) היא העיר המבודדת ביותר על פני כדור הארץ. העיר הקרובה ביותר נמצאת במרחק של מאתיים קילומטרים דרך מדבר בלתי עביר.


9. זרימת האמזון.

כוח של הזרם הוא רב כל כך שאפילו במרחק של כמאה ק"מ מן פי הנהר אתם יכולים לשחות במים מתוקים.


10. המסע הארוך ביותר ברכבת.

מרחק ממוסקבה לוולדיווסטוק הוא כתשעה אלף קילומטרים, וייקח לכם שבעה ימים כדי לעבור את המרחק הזה ברכבת.


11. כריתת יערות.

כרגע בעולם נשארו רק 22 אחוזים מכלל משאבי היער. מערב אירופה איבד 98 אחוזים, באסיה - 92, בדרום האוקיינוס השקט - 78, בצפון אמריקה - 66, ובדרום אמריקה - 54. קרוב ל- 45 אחוזים מכלל היערות הטרופיים שכיסו שטח של 1.4 מליארד דונם נעלמו בשני העשורים האחרונים.


12. הטיסה המסחרית הבין יבשתית הקצרה ביותר.

טיסה זו היא מגיברלטר (אירופה) לטנג'יר (אפריקה). המרחק הוא 55 קילומטרים, וזמן טיסה - 20 דקות.


13. הגשר הרחב ביותר בעולם.

על פי ספר השיאים של גינס, הגשר הרחב ביותר בעולם – הוא גשר הנמל בסידני. הוא יכול להכיל 16 שורות של מכוניות – 8 בכל מפלס. רוחבו הוא 49 מטר. בנוסף זהו הגשר התלוי החמישי הארוך ביותר וגם הגשר הגבוה ביותר העשוי מפלדה (134 מטרים מעל פני במים).


14. מתחם הארמון הגדול ביותר בעולם.

העיר האסורה הייתה הארמון הקיסרי של שושלת מינג. הוא ממוקם בלב הליבה של בייג'ינג (סין) וכיום זהו מוזיאון. במשך יותר מ -500 שנים, המקום הזה היה ביתם של קיסרים ומשרתיהם, המרכז הטקסי והפוליטי של הממשלה הסינית.

המתחם, שנבנה בשנת 1420, כולל 980 בניינים עם 8707 חדרים. השטח של הארמון הוא 720 אלף מטרים רבועים. הוא מהווה דוגמה לארכיטקטורה הסינית מסורתית והשפיע על התפתחותה באסיה.

 

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> עובדות מעניינות מהעולם