מעשי גבורה שהצילו חיי אדם


מעשי גבורה שהצילו חיי אדם

"מעשה נדיב, קטן ככל שיהיה, לעולם אינו מתבזבז"
איזופוס

1. מעשה טוב שהוביל לכך שאישה סיכנה את חייה כדי להסתיר משפחה של יהודים מהנאצים.

בשנת 1941, סופיה באניה, אישה ענייה מחווה פולנית מצאה, שאין לה מספיק כסף כדי לקנות את הדברים הדרושים למשפחתה. בעל החנות, ישראל רובינק אמר לה שתיקח את הדברים שהיא כל כך צריכה, ושתשלם לו כאשר תוכל. זה היה מעשה של חסד, פשוטו כמשמעו שהיה בלתי מתקבל על הדעת בפולין, השסועה בקרבות. ובאניה לא שכחה זאת.

כעבור שנתיים, הנאצים חיפשו את היהודים בפולין ושלחו אותם למחנות ריכוז. מחשש לחייו של בחור צעיר טוב לב שעזר לה פעם, באניה תוך סיכון חייה הסתירה בביתה את הבחור ואת אשתו במשך שנתיים וחצי. 7 פעמים החיילים הגרמנים הגיעו לחווה בחיפוש אחר יהודים מסתתרים, ובכל פעם המשפחה של סופיה הסתירה אותם במחתרת זעירה. לילה אחד חיילים ישנו בסלון שלהם, במרחק של כמה סנטימטרים בלבד מן המקום שבו הסתתרו רובינק ואשתו.

עשרות שנים חלפו, ורובינק עם משפחתו נפגשו עם האישה שהסתירה אותם מהנאצים. נכדתם אומרת: "מעשה נדיב אחד, במצב קשה באופן בלתי אפשרי – שינה את הכל. לא ניתן למדוד את העומק של נפש האדם או הסביר אותה. איכרים פולניים עניים אלה חששו לחייהם, אך לעומת זאת, הם החליטו לעזור לשני אנשים שהם לא מכירים".


2. מילים טובות של המנהל מנעו מאיש להתאבד.

טים סנדרס – הוא ראש השיווק לשעבר בחברת "Yahoo". סנדרס מעודד את כל עובדיו לתקשר עם העמיתים והכפופים להם, ולשבח אותם על עבודתם. לעתים קרובות הוא מספר שכך הוא עשה:
הוא נהג לדבר עם הכפופים לו באופן אישי ולשבח אותם על עבודתם, ואמר להם שהוא באופן אישי והחברה כולה מעריכים את מאמציהם. סנדרס, נזכר איך הוא אמר פעל למישהו שהוא שמח שהאיש הופיע בחייו והוא מעריך אותו מאוד.

לאחר שסנדרס ביקר את הצוות של אותו האיש, הוא הופתע מאוד כאשר האיש הופיע כמה ימים מאוחר יותר ונתן לו מתנה יקרה - Xbox (קונסולת משחקים). כפי שהתברר, העובד רכש את קונסולת המשחקים בכסף בו התכוון לרכוש אקדח כדי להרוג את עצמו. אחרי שהוא שמע את המילים הטובות מהמנהל, האיש החליט להמשיך הלאה ולהתאושש מהדיכאון. רק כמה מילים טובות מנעו ממנו להתאבד.

"לפעמים אנשים פשוט צריכים לראות יחס אנושי כלפיהם" - אומר סנדרס.


3. בני נוער הצילו ילדה קטנה מחטיפה.

ביולי השנה, ג'וסלין רוחאס בת ה- 5 שיחקה בחצר ביתה בלנקסטר שבפנסילבניה, כשהיא לפתע נעלמה. הוריה חששו לגרוע מכל, ולכן הם הודיעו למשטרה והחלו לסרוק את האזור שמסביב.

במקום לחכות שהמשטרה תמצא את הילדה הקטנה, טמר בוגס בן ה- 15 וחברו החליטו להתחיל בחיפוש משלהם. עד מהרה הם הבחינו בג'וסלין במכונית עם גבר, והתחילו לעקוב אחר המכונית על האופניים שלהם. הבני נוער רדפו אחרי המכונית במשך כרבע שעה, בעוד הגבר שמאחורי ההגה מנסה להימלט מהם. לבסוף, הוא כנראה וויתר, האט את האוטו וזרק את הילדה החוצה.

"היא רצה אליי ואמרה שהיא רוצה לאמא" – סיפר טמר.


4. תורם איברים בן 21 הציל את חייהם של שבעה אנשים

תורמי איברים ומשפחותיהם - גיבורים שמבצעים מעשה נדיב שלא יתואר. כאשר הנרי מקמן, סטודנט מאוניברסיטת ויסקונסין במדיסון, מת מדלקת חיידקית של קרום המוח במאי 2013, משפחתו מצאה נחמה קטנה בעובדה שהוא קיבל את ההחלטה לתרום את איבריו.

ההחלטה שלו להירשם בתור תורם איברים, מאוחר יותר הצילה את חייהם של שבעה בני אדם. אמו כתבה את הדברים הבאים באתר האינטרנט "CaringBridge":
"כולנו גאים בעובדה שהנרי החליט להיות תורם איברים. נדיבותו אינה מפתיעה את אלה שהכירו אותו. הודות להחלטתו, 54 אנשים קבלו הזדמנות לשפר את חייהם באמצעות החלקיק של חייו המדהימים שהנרי חי".


5. איש קפץ על פסי רכבת כדי להציל אדם זר.

בחודש ינואר 2007, קמרון הולופיטר בן ה-20 חיכה לרכבת התחתית בניו יורק, כאשר הוא סבל מהתקף והחל לפרכס. כאשר הוא ניסה לקום, הוא נפל על המסילה בדיוק כאשר הרכבת התחילה להגיע מעבר לפינה היישר לכיוונו.

ווסלי אוטרי – בנאי בן 50, וחייל חיל הים לשעבר, דיבר עם שתי בנותיו, כאשר הוא ראה את האיש נופל. תוך שבריר שניה, הוא קיבל את ההחלטה וקפץ על הפסים כדי לעזור לבחור. ווסלי דחף אותו עם גופו, והזיז אותו כך ששניהם נשכבו בין שתי המסילות. הנהג צפר וניסה לעצור, אך כבר היה מאוחר מדי, והרכבת עברה במהירות מעל שני הגברים.

כאשר הרכבת נעצרה סוף סוף, הוא דיווח לאנשים שצרחו באימה שהם בסדר. מאוחר יותר אוטרי, שהוכרז כגיבור, אמר: "אני לא מרגיש שעשיתי משהו מיוחד, פשוט ראיתי מישהו שזקוק לעזרה. עשיתי את מה שהייתי צריך לעשות".


6. אישה הצילה ילדים מאוטו שהתדרדר אל הכביש.

לסלי ביקנל, רק חנתה בחניית החנות באלבוקרקי שבניו מקסיקו, כשהיא שמה לב לילד קטן במושב הנהג של מכונית, שעמדה בסמוך למכונית שלה. לפתע, המכונית החלה להתגלגל אחורה לכיוון הכביש. מבלי להסס לרגע, היא קפצה ממכוניתה כדי לעצור את המכונית שבתנועה. בגלל זה, המכונית משלה החלה להתגלגל אחורה, חתכה את המכונית הנוסעת ועצרה אותה מבלי לאפשר לה להמשיך בנסיעה אל הכביש.

להלן סרטון נפלא של אירוע:


7. אישה תרמה כליה לאדם זר.

סמל משטרה בדימוס - מייקל ניומן היה זקוק לכליה כדי לשרוד, ולכן העובדים שלו לשעבר זעקו נואשות לעזרה דרך אמצעי התקשורת המקומית כדי למצוא לו תורם. מייקל, המתגורר בפיניקס שבאריזונה, לא טיפח תקוות מיוחדות שמישהו ירצה להיות התורם שלו. עם זאת, אישה מקומית בשם קלי בוף הדפיסה את המאמר ושמה בצד. בוף אומרת שהיא כל הזמן חזרה וקראה את הכתבה על האיש, כאילו היא משכה אותה בלי שום סיבה. בסופו של דבר, היא הרימה את הטלפון והתקשרה למרפאת מאיו.

התברר שהיא התורם המושלם. אז היא הסכימה לתרום את אחת מכליותיה לסמל ניומן, שמעולם לא פגשה אפילו.

 

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> מעשי גבורה שהצילו חיי אדם