סיבות להופעת הצלוליטיס


סיבות להופעת הצלוליטיס

צלוליטיס – מקשרים לעתים קרובות לשומן, אבל זה לא לגמרי מדויק - השומן הוא רק אחד מהגורמים לצלוליטיס. הנוכחות של שומן היא לא חובה לשם הופעת הצלוליטיס – כי הוא עצמו נגרם משינויים במבנה של העור בשילוב עם הנוכחות של תאי השומן שבולטים החוצה יחד עם רקמת החיבור – וזה מה שגורם לעור להיראות כמו "קליפת תפוז".

אנו מציעים לכם מבחר של עובדות על הגורמים לצלוליטיס ועל טיפול בו.


1. שומן או רקמת שומן - היא רקמת חיבור רופפת, הבנויה ממולקולות שמכילות פחמימנים, המרכיבים את המבנה של התאים ותורמים למימוש של הפונקציות הבסיסיות שלהם. שומנים אחרים – הם שמנים, ויטמינים והורמונים.

הרקמה קיימת בצורות שונות בכל הגוף – שומן לבן, שומן חום, שומן תת עורי ושומן קרביים: השומן התת עורי שונה משומן הקרביים במקום הימצאותו בגוף.


2. שומן הקרביים מצטבר סביב איברי הבטן: סוג זה של שומן, לפי דעת החוקרים – הוא המסוכן ביותר, כי הוא מגביר את הסיכון למחלות לב, שבץ, סוכרת, עמידות לאינסולין ודלקות.

שומן תת עורי, כפי שרומז השם – נמצא ישירות מתחת לעור, וניתן לראות אותו בקלות: הוא אחראי על מראה של "קליפת תפוז" – אותן "גומות" של צלוליטיס אשר שנואות על ידי כל כך הרבה נשים בעולם. עם זאת, כאמור לעיל, נוכחותו של סוג של שומן זה בלבד לא אומרת שיש לכן צלוליטיס.


3. יש סוג מיוחד של רקמת חיבור תת עורית המסייע לדרמיס (השכבה העליונה של עור) להתחבר עם השכבות התחתונות של עור - הוא ידוע בתור מחיצה סיבית: עם הגיל, המכשול הזה נעשה יותר קשיח, ודוחף את השכבות העליונות של העור יותר קרוב לפני השטח.


4. כאשר מתחת לעור האדם נוצר יותר מדי שומן, רקמת שומן עודפת מתחילה למלא את כל המקום הזמין, מה שמוביל ללחץ של השכבות הנמוכות של העור על העליונות: המחיצה הופכת להיות סטטית וכתוצאה מכך חלק משכבות העור נראות לעין יותר מאחרות.


5. הסיכויים להופעת הצלוליטיס נובעים מ- 3 גורמים:

-  המחיצות התת עוריות חייבות להידחף החוצה בשילוב עם רקמת שומן בולטת בדרמיס.
-  עובי וגמישות לא מספיקים של הדרמיס ושומן תת עורי כבד.
-  אנשים עם צלוליטיס בולט נוטים להיות בעלי צפיפות נמוכה יותר של ספיה.

שלושת התנאים האלה לעתים קרובות מתקיימים בגוף של נשים – לפי הסטטיסטיקה: כ- 90% מהנשים מושפעות מצלוליטיס, לעומת 10% של גברים המושפעים ממנו. ככל הנראה, הסיבה לכך היא שינויים הורמונליים בגוף, הקשורים לגיל: כמה שיותר גיל האישה מתקרב לגיל הבלות – כך יורדת רמת האסטרוגן בגוף, דבר שעלול להוביל לאובדן של קולטנים בכלי דם בירכיים.

כתוצאה מכך, זרימת הדם שם לא תקינה, וכתוצאה מכך מתקיימת ירידה ברמות של קולגן (החלבון האחראי על מבנה העור), וזה גורם לעור להפוך לדק יותר. יחד עם זה, כמות השומן התת עורי גדלה וזה גורם לצלוליטיס.


6. ייתכן ששמעתם על כל מני "טיפולי פלא" שאמורים לעזור במלחמה נגד צלוליטיס. לדברי ד"ר מולי רוצר, טיפול בצלוליטיס דורש שינוי במבנה של העור ובתפקודו בשיתוף עם השומן, רקמת השריר ורקמות החיבור - כך שאתם יכולים להפחית את כמות השומן התת עורי, וביעילות להגדיל את העובי והאלסטיות של העור. אם אתם לא מפחדים מפרוצדורות פולשניות, אתם יכולים גם לבצע טיפול לפתיחת המחיצות הגדולות והעיקריות.

לכן, השומן – הוא אכן יכול להחמיר את מצב הצלוליטיס, אבל הוא לא הסיבה העיקרית להופעתו. שומן – הוא רק חוליה אחת בשרשרת זו של נסיבות מצערות.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> סיבות להופעת הצלוליטיס