איך לנהוג בשכרות?


איך לנהוג בשכרות?

ג'ק לונדון אמר פעם, שאדם שיכור מסוגל לבצע פשעים שלא היה מבצע אם לא היה שותה. אחד מפשעים כאלה – זה נהיגה בשכרות. זוהי ההפרה החמורה ביותר של חוקי התנועה, דבר שמוביל לתאונות ולמוות.
מספר עצום של נהגים, לפחות פעם אחת ישבו שיכורים מאחורי ההגה. או אפשרו אפשרות כזאת במצב כלשהו. לכן, כדאי לכולנו להבין מה קורה כאשר אדם מתיישב שיכור מאחורי ההגה. איך זה - לנהוג בשכרות?

מה קורה לנהג שיכור?

צריכה של כל כמות של אלכוהול - מגבירה את זמן התגובה, פוגעת בקואורדינציה של תנועות הידיים והרגליים, מורידה את היכולת לקבוע את המרחק לפי העין, ומעלה את רמת הרשלנות יחד עם ביטחון עצמי. נהג שיכור תופס את סביבתו באופן שגוי, האלכוהול מקהה את החושים שלו והראות מצטמצמת.


מה ההסתברות לעשות תאונה, אם הנהג הוא שיכור?

מחקרים הראו כי הסבירות לתאונה עקב רשלנות והגדלת זמן תגובה לאחר צריכה של 100-160 גרם של וודקה גדלה פי 5.
יתר על כן, אצל נהג שיכור, האלכוהול לא רק מאט את התפקוד המוטורי, אלא גם משבש את היכולת להשתמש בטכניקות הנהיגה שהוא רגיל אליהן.


האם יש הבדל - נהג שיכור או נהג שסובל מהנגאובר?

נהגים רבים מאמינים, שצריכה של משקאות אלכוהוליים בלילה שלפני הנסיעה, לא תשפיע על איכות הנהיגה בבוקר. זוהי טעות. נמצא שאפילו 150-200 גרם של וודקה לא נותנים לנהג את הזכות לנהוג ביום שלמחרת. אם המנה עולה 500 גרם של וודקה, אסור לנהוג במשך יומיים עד שמונה לאחר הצריכה. בדיקת אלכוהול שיבצעו בזמן זה יכולה להראות תוצאה שלילית, אך תוצרי פירוק האלכוהול שנאגרו בגוף עדיין ישפיעו באופן שלילי על מערכת העצבים המרכזית.


מחקרים רבים הראו שנהיגה ברכב אינה מתאימה אפילו לשיכרון קל. האדם מתחיל לזלזל בסכנה, הוא מפסיק להתייחס בצורה נכונה לתנאי הכביש, מפסיק לשמור על מרווחי מרחק בטוחים ועל מהירות תקינה, ומחשב לא נכון את הזמן הדרוש כדי לבצע את התמרון הרצוי. לכן נהיגה בשכרות בהרבה מהמקרים מובילה לתאונות דרכים.

כולנו משתמשים באותו הכביש. כל עוד נישאר אדישים, כל עוד כל שיכור אשר מתיישב מאחורי ההגה לא יישמע "לא!" מוצק מקרובי משפחה, מחברים או מעוברים ושבים – אנו נמשיך לשמוע דיווחים על תאונות דרכים עם קורבנות. קורבנות שניתן היה למנוע.


לכן התשובה היחידה לשאלה - איך לנהוג בשכרות – היא:

לא לנהוג!

 

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> איך לנהוג בשכרות?