9 סיבות להתחיל לרוץ


9 סיבות להתחיל לרוץ

מדוע כדאי להתחיל בריצות?
 

1. ריצה מגבירה את היכולות של מערכת הלב וכלי דם, ומאמנת באופן ישיר את שריר הלב עצמו. משמעות הדבר היא שהלב הופך לחזק יותר, וזה בהכרח ישפיע על הפעילות שלו.

2. רמת החמצן בדם עולה. לב "מאומן" מעביר נפח גדול יותר של דם מאשר לב שאינו מאומן. אם ישנה הגברה בזרימת דם – ישנה גם הגברה בחילוף החמצן. כתוצאה מכך כל הרקמות והאיברים מקבלים יותר דם מועשר בחמצן ובחומרים מזינים.

3. ריצה – היא כלי מצוין למלחמה במתח ועצבים. מתח ועייפות צוברים בגוף במהלך היום את "תוצרי הפירוק", וזה הגורם לעייפות. כדי להיפטר מעייפות זו – חייבים להזיע כמו שצריך, וכאן הריצה תבוא לעזרתנו.

4. במהלך עומס ממושך, בדם שלנו מופרש הורמון מיוחד - אנדורפין. הורמון זה נקרא גם "ההורמון של אושר". ויש לכך סיבה טובה. כאשר הריכוז של אנדורפינים בדם גבוה - האדם חווה תחושה קלה של אופוריה. והדיכאון נעלם.

5. ריצה משפיעה על הפעילות המנטלית. בזמן ריצה לעתים קרובות, אנו חווים הבזקים של פתרונות לבעיה זו או אחרת. הדם במהלך האימון מתעשר בחמצן, קצב חילוף החומרים גדל וכתוצאה מכך מערכת העצבים המרכזית (כלומר המוח) מתפקדת בצורה טובה יותר.

6. ריצה קבועה תורמת למערכת החיסונית על ידי הגדלת רמות של תאי דם אדומים והמוגלובין. במהלך הפעילות הגופנית, רמות הכולסטרול בדם יורדות, זה מפחית את הרעב ומשפר את תנועתיות המעיים. בשילוב עם שיפור חילוף החומרים כל זה מוביל לנורמליזציה של משקל הגוף.

7. אתם יכולים לרוץ בכל שעה ביום. כך, בבוקר, כאשר כמות ההורמונים בדם מוגברת - הריצה היא דרך טבעית לפרוק את העודף ולהחזיר את הגוף להרמוניה. אם אתם רצים אחרי עבודה, בערב – אתם מסירים את הלחץ, זה עוזר לכם להירגע, להתרענן, להתמלא באנרגיה, לדכא את התיאבון ולהירדם בצורה טובה.

8. מחקרים מדעיים מראים שיש חידוש חלקי של רקמת כבד. ישנה גם השפעה חיובית על הכליות: במהלך הריצה העומס מוסר מהן, דבר שגורם להן לתפקד טוב יותר.

9. ריצות קבועות משפיעות באופן חיובי גם על מערכת השלד והשרירים. עבור קשישים, אימונים מסוג זה הם בריאים במיוחד משום שהם מונעים את השינויים הניווניים במפרקים וברקמות השריר.


היוונים הקדמונים נהגו לומר - "אם אתה רוצה להיות חזק - תרוץ, אם אתה רוצה להיות יפה - תרוץ, אם אתה רוצה להיות חכם – תרוץ!". אז תרוצו, ותהיו בריאים!

 

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> 9 סיבות להתחיל לרוץ