רשלנות רפואית


רשלנות רפואית

מה היא רשלנות רפואית ואיך להתמודד איתה?

 "רשלנות רפואית" – במונח זה מתייחסים בדרך כלל לטעויות של אנשים העובדים בתחום הבריאות, הקשורות לפעילות המקצועית שלהם, אשר הסיבה לטעויות היא "טעות בתום לב", שאינה נובעת מעבירה.

 

אז מה זה רשלנות רפואית?

מושג זה כולל בתוכו:
אבחנה מוטעה של המחלה, מינון לא נכון של תרופה, טיפול לא נכון. חוסר מעש וחוסר שימוש ביכולות הרופא, חוסר ידע וחוסר היכולת לפעול בצורה נכונה בנסיבות מסוימות – גם נכנסים לרשימה זו.


למה יכולה להוביל רשלנות רפואית?

החל מעוגמת נפש וגרימת בעיות רפואיות, ועד לגרימת מוות. . במקרה זה, יש נקודה אחת חשובה: "רשלנות" היא לא שם נרדף לפשע, ולכן ללא קשר לחומרת הנזק שנגרם – היא לא מובילה לעונש.


האם רשלנות רפואית קוראת לעתים קרובות?

לצערנו, כן. במערב, רשלנות רפואית היא סיבת המוות של מאה אלף אנשים בשנה. בנוסף, כפי שמוצג על ידי מגוון של מחקרים פסיכולוגיים, אחוז גדול מאוד של מטופלים אינם מרוצים מרפואה המודרנית, כמו גם משירות ויחס של הרופאים.


האם אפשר להעניש את הרופא שעשה טעות מקצועית?

כן, אבל הכרחי לשם כך לקבוע את הקיום או העדר של מהות העבירה. אם החולה (או קרוביו) בטוחים שנזק שנגרם לבריאותו הוא מספיק רציני, הוא יכול לנצל את הזכויות הלגיטימיות שלו ולדרוש פיצוי.

עם זאת, הטובע צריך להבין שכדי להביא את העניין לסיומו ההגיוני (להעניש את האשמים ולקבל פיצוי על נזק בריאותי ועוגמת נפש) יכולים לרוב רק אנשים המתעסקים בתחום - עורכי דין מנוסים שעובדים זמן רב בנישה הקשורה לרפואה. יש להם את הניסיון והידע כדי להתמודד עם מקרים כאלה.


אם חוויתם טעות רפואית – אל תשלימו עם חוסר הצדק!

ברוב המקרים, אם תפנו לעורך דין מנוסה תוכלו לקבל את הפיצוי המגיע לכם.

 

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> רשלנות רפואית