איך לא לפחד ממוות


איך לא לפחד ממוות

מחשבותיו של איש גוסס

דניס רייט, חולה הסרטן מאוסטרליה, חי כבר מעבר לכמה "מועדי מוות" אותם קבעו לו הרופאים, והחליט לארגן את המחשבות שלו בצורה של "עשרה טיפים של איש גוסס".

לאחרונה, רייט חגג את יום הולדתו ה -66, אבל החל משנת 2009, כאשר מצאו אצלו גליובלסטומה - צורה אגרסיבית של גידול במוח – הוא הרבה פעמים שקע במחשבות כבדות על החיים שעברו. חיים, לעומת זאת, לא נגמרו שם: אחרי החדשות הרעות של האבחנה הנוראית, הוא התחתן עם אישה שאוהבת אותו ומטפלת בו. ויותר מאוחר הם גם גילו, שהרופאים יכולים לטעות בפרוגנוזה שלהם לגבי כמה זמן נשאר למטופל לחיות. אך המסקנות החכמות שהוא עשה – עדיין נשארו איתו.

נכון לעכשיו, רייט לא יודע כמה נשאר לו, וחייו יכולים להסתיים בכל רגע. עם תחילתה של המחלה, הוא התחיל לכתוב בלוג בשם "האורח הלא רצוי שלי", המתאר אירועים רבים המתרחשים איתו. הוא כותב על הבעיות הבריאותיות, על כך שהוא מעדיף להתקשר לאדם במקום לכתוב לו מכתב, על כך שלא העריך נכון את החשיבות של החתונה (ואומר בצחוק, שחתונה זו דרך מצוינת לקבל הרבה מתנות!).

עם זאת, את שיעורי החיים של 66 שנות חייו הוא שלח לאתר העורך בכתב, משום שמייתרי הקול שלו כבר לא אפשרו לו לעשות אחרת. כך, לפניכם 10 טיפים שנתן רייט, הנובעים ממחשבותיו תחת איום של מוות מתקרב:

1. אל תבזבזו את החיים שלכם על עבודה שאתם שונאים. חיים קצרים מכדי לחיות רק בערבים ובסופי השבוע.

2. אם יש משהו שלילי בחיים שלכם, שאתם לא יכולים לשלוט בו או למנוע אותו – נסו ללמוד עליו כמה שיותר ולמצוא דרך לחיות עם זה. לדפוק את הראש בקיר – זה לא יעזור.

3. אם נדמה לכם שאתם יכולים לשנות משהו - נסו לעשות זאת, תסתכלו על הבעיה מכל הכיוונים. נסו להבין את הבעיה, ואז תבינו איך ניתן לטפל בה.

4. אין החלטות "טובות" ו- "רעות". אם עשיתם משהו שאתם חושבים שהוא לא בסדר – למדו מכך לקח, ובפעם הבאה תעשו בחירה טובה יותר. אתם לא יכולים לדעת מה בסופו של דבר יהיה טוב או רע, ולשבת בגלל זה בדיכאון זה בזבוז זמן!

5. אל תתחרטו על העבר - אתם עדיין לא תוכלו לשנות אותו. תחיו בהווה – אבל לא ברגע אחד - הוא קצר מדי.  תחיו בקטעים קצרים שכוללים בתוכם קצת עבר, הווה ועתיד יחד. כך החיים שלכם יהפכו להרבה יותר מלאים.

6. תבקשו סליחה מאדם שבו אתם חושבים שפגעתם. אל תעמידו פנים שאתם מושלמים, ותיקחו על עצמכם אחריות על סבל של מישהו אחר, כשצריך.

7. אל תמהרו לקבל את ההחלטה הסופית - כמה שיותר זמן תחשבו, כך ההחלטה תהיה טובה יותר.

8. נסו אף פעם לא לאבד את חוש ההומור שלכם, אם כי זה בהחלט לא תמיד אפשרי.

9. נסו לתפוס את הרגע ... או, לשם שינוי, תתפסו לכם יום שלם!

עצה אחת אחרונה:

10. אל תפחדו ממוות. אם אתם לא תפחדו ממוות – אתם לא תפחדו משום דבר שהחיים יכולים לעולל.

הבלוג של דניס רייט, שביקרו בו יותר מ -250,000 אנשים מכל רחבי העולם – יכנס לארכיון של הספרייה הלאומית של אוסטרליה, ויהיה זמין לגישה מקוונת ישירה.

 

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> איך לא לפחד ממוות