השפם הארוך ביותר בעולם


השפם הארוך ביותר בעולם

השפם הארוך ביותר בעולם - יותר מארבעה מטרים באורך!

ראם סינג צ'והאן  (Ram Singh Chauhan) התחיל לגדל את השפם שלו בשנת 1970, ומאז מעולם לא קיצץ אותו. בשלב זה, אורך השפם שלו הוא יותר מ 4.30 מטרים, והגבר הגאה הזה מהודו מחזיק בשיא של ספר השיאים של גינס כבעל השפם הארוך ביותר בעולם.

גבר בן 58, אומר שאחד מהסודות של שיער הפנים המרשים הזה – זו התחלה מוקדמת.


-  "עם הגיל, ההורמונים נחלשים וקצב הצמיחה יורד" - אומר ראם, אבל גם עכשיו לשפמו מתווספים כמה סנטימטרים בשנה.

הוא הפסיק לגלח את שפמו בשנת 1970, תחת השראת "העמית" חובב השפם מרג'סטאן, שרק לפעמים נהג לקצץ את הקצוות המפוצלים של שפמו. בהתחלה, ראם ואשתו רבו לעתים קרובות בגלל שפמו, כי אורכו היה חריג, ולשטוף ולסרק אותו לקח זמן רב, ואנשים בהו בו בכל פעם שהם יצאו מהבית... עם זאת, ברגע שבעלה החל לקבל הכרה, היא התחילה לכבד את דבקותו במטרה, ועכשיו היא מקבלת את השפם ואפילו גאה בו. בזכות השפם הארוך שלו, ראם הופיע בסרטים גדולים כמו "אוקטופוס" בשנת 1983, עם רוג'ר מור בתפקיד הראשי, כמו גם במספר רב של סרטי בוליווד. הוא גם נסע ברחבי העולם והראה את השפם המדהים שלו.


צילום: ג'ון רייט, לספר שיאים של גינס

אורך השפם נכון להיום עולה על 4.30 מ', ולטפל בו – זו לא משימה קלה בכלל. הגבר מבלה כשעה או שעתיים ביום בניקוי וסירוק של השפם שלו.
-  "אני באופן קבוע מעסה אותו עם שמן, ושוטף אותו כל 10 ימים – כי זה לוקח המון זמן." - הוא אמר לחדשות ה-BBC. - "אשתי עוזרת לי".

להסתובב בעיר עם ארבעה מטרים של שיער הגודל על הפנים גם לא קל. כאשר השפם היה קצר יותר, ראם מיקם אותו מאחורי אוזניו, אבל עכשיו הוא צריך לעטוף את שני הקצוות של השפם סביב צווארו.
עם זאת, הוא יודע שזה מה שמתלווה לגאווה שלו, ואפילו לא חושב לגלח אותו. זה מה שעושה אותו מיוחד, וזה שווה את חוסר הנוחות איתה הוא מתמודד.


צילום: ג'ון רייט, לספר שיאים של גינס

התסכול הגדול ביותר של ראם הוא העובדה שבנו אינו חולק את אהבתו לשפמים. אין על פניו אפילו שיערה אחת!

 

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> השפם הארוך ביותר בעולם