מבצעים


מבצעים

כולנו לעתים קרובות משתמשים במבצעים על סוגים שונים של מוצרים על מנת לחסוך בכסף. וכאשר החברה עושה מבצע על מוצריה – זה צריך להיעשות בדרך חכמה ומשתלמת לכולם.

קיימים מבצעים שונים: זו יכולה להיות הנחה פשוטה על סחורה, הנחה מצטברת, מבצע עונתי, הנחה על סחורה חדשה או מבצע על סחורה ישנה, הנחה לחברי מועדון ומבצעים רבים אחרים.


כיצד ומתי הופיעו המבצעים?

עוד מימי הקדם, בזמנים שהמסחר התבצע ברחובות ובשווקים, ההנחות ניתנו ללקוחות שלקחו יותר סחורה מאחרים, ומי שגם נהנה ממבצעים היו אלה שידעו להתמקח. זה תמיד נראה מהצד כמו הצגת תיאטרון, במיוחד כאשר המוכר אינו רצה לוותר. הקהל הסקרן שהיה נאסף מסביבם "חימם" אותם עוד יותר עם הצעקות שלהם. המוכר נקב במחירו, והקונה נקב במחיר שלו בעודו מנסה להסביר ולהצדיק זאת. כך, כל אחד בתורו הם נקבו במחירים, עד שהסוחר והקונה הגיעו לאותו המחיר. במקרה זה, הלקוח קנה במבצע – אך גם המוכר לא הפסיד מכך.

מדוע זה קרה? זה פשוט מאוד. המחיר הנקוב של המוצר הוא תמיד גבוה בהרבה מהמחיר הממוצע, והדבר הזה מאפשר למוכר לתת הנחה ללקוח. וכאשר המוכר עושה מבצעים – הוא מושך אליו לקוחות, וזה גורם לשיפור במכירות, וכך מגדיל את הרווחים.

כמובן, לא משנה עד כמה המבצע גדול – מחיר המוצר אף פעם לא יהיה נמוך ממחיר בו המוכר רכש אותו מסוחר. גודל המבצע תמיד לוקח בחשבון גם את רצונו של המוכר וגם את רצונו של הקונה. אף מוכר לא ימכור במחירי הפסד.

חשוב גם לקחת בחשבון את הביקוש של המוצרים בשוק, כאשר עושים מבצעים. אם המוצר לא בביקוש, אז אפילו מחירים נמוכים לא יגדילו את המכירות שלו.
הנה דוגמה: מנורת נפט, שהייתה בשימוש נרחב בעבר – היא מוצר שכמעט ולא נמצא בחנויות כיום, אך עדיין ניתן למצוא אותו. ואפילו אם תעשו על זה מבצע – זה לא יגדיל את המכירות של המוצר הזה.

אך מבצעים של סוף עונה בחנויות נעליים ובגדים - יכולים לעזור למוכר לעשות רווח ולהיפטר מסחורה שלא נמכרה בעונה.

בזמן האחרון, התחילו להשתמש גם במבצעים של צבירה. זאת אומרת, אם הקונה רוכש מהמוכר למשל 3 חולצות – את הרביעית הוא מקבל במתנה. או במקרה של צבירת נקודות – כאשר הלקוח מקבל נקודות על כל רכישה, וזה נותן לו הנחה ברכישה הבאה. 

כרטיס מועדון גם נותן הנחות. כאשר ללקוח יש כרטיס כזה – הוא מקבל הטבות ונהנה ממבצעים, ומצד שני – כרטיס מועדון קושר את הלקוח למועדון ספציפי זה, או יותר נכון להגיד לחברה הספציפית.

בסופו של דבר, מבצעים הם דבר טוב גם עבור הקונה וגם עבור המוכר, והם מאפשרים לנו ליהנות מקניות משתלמות בכל ימות השנה.


 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> מבצעים