אנשים, ששרדו במצבים נוראיים


אנשים, ששרדו במצבים נוראיים

1. מיקלינה לוונדוסקה

מה שרדה:  היא נקברה בחיים

מיקלינה לוונדוסקה, מהגרת מפולין לבריטניה, תיארה בחודש ינואר שנת 2012 בבית המשפט את האימה שהיא חשה בעודה שוכבת מתחת לאדמה עם ידיה ורגליה קשורים בסרט דביק, בתוך קופסת קרטון סגורה, כאשר היא נחנקת באטיות:
"בזמן ששכבתי בקבר הרדוד שלי, בו נקברתי בעודי בחיים – פחדתי מאוד וחשבתי שהחיים שלי נגמרו ואני אמות ... התפללתי לאלוהים שיעזרו לי לשרוד, כדי שאוכל לטפל בבן הקטן שלי". היא דיברה על בנה בן השלוש, שאביו היה מרצ'ין קספרזק - האיש שקבר אותה בחיים.

כאשר נמאס לו ממיקלינה, קספרזק וחברו הצעיר פטריק בוריס המציאו תכנית איך להיפטר ממנה. מרצ'ין הכה אותה בשוקר חשמלי, פעם אחת כדי שהיא תיפול ופעם שנייה כדי שהיא תאבד את הכרתה לזמן ממושך. ואז הוא והחבר שלו קשרו את פרקי ידיה וקרסוליה, ובמשך השעות הקרובות, תהו מה לעשות איתה. אז הם הכניסו אותה לקופסת קרטון והסיעו אל היער כדי לקבור אותה תחת 10 ס"מ של אדמה ותחת ענף עץ שמשקלו 40 ק"ג.

לא ייאמן, אבל מיקלינה השתמשה בטבעת הנישואין שלה כדי להיפטר מהחבלים בזמן שהיא שכבה בקבר הרדוד שלה, ולאחר מכן הצליחה לצאת החוצה.
היה לה קשה ללכת ולנשום במשך שבועיים לאחר ניסיון הרצח, וללא ספק - היא עדיין סובלת מסיוטים. אך על פי עדותה, שני התוקפים נידונו ל -20 שנות מאסר.


2. הולי דן (הולי דאן)

מה שרדה: האדם היחיד ששרד את ההתקפה של "רוצח פסי הרכבת"

כאשר בלילה ב -29 לאוגוסט שנת 1997, אל הולי דן והחבר שלה כריס מאייר ניגש גבר שנראה מוזר וביקש מהם כסף - הם קצת נבהלו – ואכן הייתה להם סיבה לכך. שמו של האיש הזה היה אנג'ל רסנדיז, ונכון לאותו היום הוא כבר הרג שישה אנשים והמשיך גם להרוג לאחר מכן.

רסנדיז ראה זוג שדיבר ליד פסי הרכבת, כמה רחובות הרחק ממסיבה ממנה הם יצאו. הוא איים עליהם בדוקרן קרח, קשר את כריס ואת הולי והסתיר אותם בתעלה. אחרי שהוא בדק כמה פעמים שאף אחד לא ראה אותו, הוא חזר והכה למוות את כריס בעזרת אבן במשקל 20 קילו. לאחר מכן הוא אנס את הולי, דקר אותה עם דוקרן קרח בצווארה והכה בה באכזריות, עד שהיא סוף סוף איבדה את הכרתה.

לאחר שהולי חזרה להכרה וראתה שהגבר התוקף לא נמצא בסביבה, היא זחלה לבית הקרוב ביותר ומשם נלקחה לבית החולים עם שבר סביב העין, לסת שבורה ופציעות רבות אחרות. היא הצליחה להתאושש ולתת עדות בבית המשפט נגד רסנדיז. בית המשפט מצא אותו אשם ודן אותו למוות – בשנת 2006 הוא הוצא להורג. "רוצח פסי הרכבת" הרג לפחות 15 בני במשך 13 שנה- והולי דן הייתה הקורבן היחיד ששרד.


3. אלסיד מורנו

מה שרד: נפילה מקומה 47 של בניין דירות

אלסיד מורנו ואחיו אדגר, היו מנקי חלונות במשך שנים רבות, ועבדו יחד על גורדי השחקים במנהטן. ברור שעבודה זו קשורה בסיכון מסוים, ובדצמבר שנת 2007, סיכון זה הפך למציאות נוראה, כאשר הפלטפורמה עליה הם עבדו השתחררה ונפלה מגובה של 47 קומות (או 152 מטרים) לסמטה. כאשר הגיעו הכבאים אל המקום, הם גילו שאדגר נפטר, ואחיו בחיים, נמצא בהכרה ואפילו יושב.

חוקרים הציעו תאוריה שאלסיד הצליח איכשהו להחזיק בפלטפורמה הנופלת ולהשתמש בה כדי להאט את הנפילה שלו. הרופאים שטיפלו בו, אמרו שהוא לא נפגע בראשו ולא שבר את האגן שלו בנפילה - שתי פציעות אלו עלולות לגרום לסיבוכים מסכני חיים בנפילה כזו. באותו היום, אלסיד הובהל לבית החולים עם פציעות גב, זעזוע מוח, גפיים וצלעות שבורות, ובכלל - עם כל מה שניתן לשבור בנפילה מגובה של 152 מטרים. הדבר היחיד שהיה בסדר – זה שהדופק היה נוכח.

הרופאים ציפו שהחלמתו תיקח לפחות שנה, אבל הוא התאושש במהירות וקיבלת הרבה הזמנות לתכניות טלוויזיה. כמובן, הוא לא יוכל לעבוד בתור מנקה חלונות יותר, אבל כל החיים לפניו. הרופא המטפל של מורנו אמר, שקשה לשרוד נפילה מגובה של 3 קומות ויותר, לכן כולם הופתענו שהוא הגיע אלינו – כי האנשים שנופלים מקומה 10 ומעלה מגיעים היישר לחדר המתים ואנו לא רואים אותם.


4. ריצ'רד מויר

מה שרד: הותקף על ידי דוב בביתו.

הבוקר של 3 באוקטובר שנת 2011 לא היה שונה מכל בוקר אחר. ריצ'רד מויר קם כדי לשחרר את הכלבה שלו – ברינדי, שזינקה מייד לתוך היער של פנסילבניה, המקיף את ביתם. אבל כשהוא פנה ללכת בחזרה לבית, ברינדי רצה במהירות ובאופן בלתי צפוי בחזרה לבית. אחריה רדף דוב ענק.

דוב זה כנראה מאוד מאוד שנא את ברינדי, ואת כל מה שקשור אליה. הוא ממש ניפץ את הדלת ופרץ לבית. הוא תקף את ריצ'רד והעיר את אשתו, אנג'לה. היא ניסתה להתערב ומהר מאוד גילתה שעדיף לא לנסות לעצור את ההתקפה של הדוב, כי הוא השליך את עצמו לכיוונה. זה עודד את הכלבה לקפוץ על הדוב התוקף, ואת ריצ'רד לעשות את כל מה שכל אדם אחר היה עושה. "מה עשיתי במצב הזה? הרכנתי את ראשי ופשוט קפצתי על הדוב".- הוא סיפר. ואז הדוב התעצבן באמת.

הוא כמעט קרע את ריצ'רד לגזרים, כרסם את ראשו, ואז, להפתעתם של בני המשפחה - פשוט הפסיק, יצא אל המרפסת והתיישב. פציעות שנגרמו לריצ'רד מהמתקפה היו רבות וחמורות, ועשו לו 37 תפרים בראשו ובגבו. הבעל והאישה חזרו מבית החולים בערב, כי כנראה רצו לספר על מה שקרה לבנם בן ה- 10, שישן בשלווה במשך כל האירוע.


5. ג'ייק פינקבונר

מה שרד: זיהום של חיידק טורף בשר.

בחודש פברואר 2006, ג'ייק פינקבונר בן החמש שיחק בליגת הכדורסל "פי ווי" את המשחק האחרון של העונה. בדקה האחרונה של המשחק הוא נדחף לאחור, ופצע את השפה שלו מבסיס של חישוק כדורסל. מכה כזו הייתה אמורה לגרום לנפיחות קטנה על השפה, אבל השטח של הבסיס הכיל הפתעה קטלנית -  חיידקי סטרפטוקוקוס מקבוצה A, ובמשך כמה ימים הבאים, ג'ייק והוריו ההמומים הקשיבו לרופאים שאמרו להם שבנם צפוי למות.

סטרפטוקוקוס מקבוצה A – זה חיידק שאוכל את הבשר, והוא הגיע לגופו של ג'ייק דרך פצע פתוח על השפה שלו, ופשוטו כמשמעו התחילה לטרוף את פניו. רופאיו תארו את המחלה באופן הבא: "זה כמו להצית קצה אחד של נייר הקלף, ואז אתם יכולים לראות איך האש מתפשטת מהפינה במהירות רבה, ואתם נלחמים באש ביד אחת, והיא מתחילה לבעור בקצה האחר... המחלה מתפתחת לנגד עיניכם. ההורים שלו התפללו לבריאותו, וביקשו מכל המכרים שלהם גם לעשות זאת.

לא יאומן, אבל הזיהום התחיל להיחלש, עד שנעצר לגמרי. כדי לשחזר את פניו של ג'ייק היה צורך בשתלי עור רבים ובניתוחים אחרים. 

חיידק אוכל הבשר זה לא חיידק שעוצר מהר. בדרך כלל הוא עוצר כאשר האדם מת. חולים רבים מתים תוך 24 שעות לאחר האבחנה. לכן התאוששותו של ג'ייק נחשבת לנס.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> אנשים, ששרדו במצבים נוראיים