"האח הגדול" במאדים


"האח הגדול" במאדים

חברה הולנדית מחפשת מתיישבים להתיישבות במאדים עבור תכנית ריאליטי מקורית.
האם הייתם מסכימים למסע למאדים, בכיוון אחד? נכון להיום, כבר 10,000 אנשים מכל רחבי העולם ענו להזמנתה של החברה ההולנדית "מאדים אחד", שמתכננת לשלוח מתיישבים שהתנדבו למאדים בתכנית ריאליטי חדשה וייחודית.

אף אדם לא דרך על הירח מאז שנת 1972, ואף אדם לא דרך במאדים. עם זאת, החברה ההולנדית "Mars One" מתכננת לשנות את המצב תוך 10 שנים. החברה מתכננת לשלוח קבוצה של מתיישבים לכוכב הלכת האדום ולהשאיר אותם שם כדי לחיות את חייהם.
הקבוצה הראשונה, שתכלול ארבעה אסטרונאוטים תעזוב את כדור הארץ בשנת 2022, ובתאוריה תגיע למאדים עבור כשנה, ובאותה השנה הם יתחילו להקים את המושבה הקבועה שלהם. אחת לשנתיים, ישלחו לשם קבוצות חדשות, שלאחר מסע בן 7 חודשים יישארו שם לנצח לחיות את חייהם ולא יחזרו לעולם לכדור הארץ.
הפרויקט נתקל בסקפטיות רבה מצד העולם המדעי. מדענים רבים הביעו ספקות לגבי ההצלחה של הפרויקט הזה בשל מספר החסרונות העיקריים, כולל חוסר היכולת לחזור לכדור הארץ, מחסור במזון בכוכב הריק, אטמוספרה מורכבת בעיקר מדו תחמוצת הפחמן, טמפרטורת מינוס 55 מעלות צלזיוס, הקרינה אליה אנשים נחשפים במהלך המסע המסוכן שלהם והנחיתה.
עם זאת, "מאדים אחד" גייס את תמיכתו של הפיזיקאי המפורסם וחתן פרס נובל ג'רארד הופט (Gerard't Hooft), כמו גם את חברות תעופה וחלל גדולות ברחבי העולם, שהסכימו לספק את כל הציוד הנדרש כדי לבצע את המשימה הזאת .

הובלת קבוצה של "מתנחלים" למאדים תעלה הרבה כסף. שליחתה של קיוריוסיטי (סקרנות) לכוכב הלכת הרחוק עלה לנאס"א 2,5 מיליארדים, ותכנית "מאדים אחד" תעלה לפחות 56 מליארד דולרים. זו ערימה ענקית של כסף, לא?
שתי מילים: תוכנית ריאליטי. לדברי מייסד החברה בס לנדסדורפ, כל אחד בעולם ירצה לראות את הגעתו ההיסטורי של האדם למאדים, וימשיך לצפות בתכנית בכל יום כדי לראות איך הם מתיישבים על כוכב הלכת האדום.
-  "אני חושב שמדובר כאן בכסף גדול. בעיקרון, זה אכן כך. תדמיינו מה יקרה כאשר בני האדם ינחתו לראשונה על מאדים. פשוטו כמשמעו, כל אחד בעולם ירצה להיות עד לכך!" - אמר לנדסדרופ במסיבת העיתונאים האחרונה בניו יורק. ג'רארד הופט מסכים איתו ואומר שתכנית ריאליטי זו תהיה יותר גדולה מ- "האח הגדול". בנוסף, אף גורם ממשלתי או שום ארגון פוליטי לא ייקחו חלק בפרויקט "מאדים אחד".

תכנית "מאדים אחד" כבר התחילה לחפש מתיישבים מרצון, ועד היום הם כבר קיבלו 10,000 פניות מאנשים ממאה מדינות שונות, מאנשים שרוצים לעזוב את כדור הארץ לצמיתות. בסך הכל, הם זקוקים לשש קבוצות של ארבעה אנשים בכל אחת. לדברי המנהל הרפואי נורברט קראפט, הם מחפשים מתנדבים בעלי תכונות כגון יכולת להסתגל, להיות עליזים, יצירתיים ובעלי לב טוב. כדי להתאים לפרויקט, חייבים להיות גם בריאים לחלוטין, להיות בעלי כושר הישרדות גדול, בעלי ידע טוב באנגלית ולהיות לפחות בני 18 בגילם. אנשים רבים שואלים את השאלה האתית בקשר לטיול למאדים לכיוון אחד, אך נציגי החברה אומרים שמעשיהם הם במסגרת הכללים המוסריים.

"מאדים אחד" מתכננת ליצור את האירוע התקשורתי הגדול ביותר בהיסטוריה של המין האנושי על מנת לממן את משימתה. כולם יוכלו לראות את ההכנות ליציא, את הדרך הארוכה ואת החיים הארוכים והמאושרים של האנשים על המאדים.

בשנת 2016 "מאדים אחד" ישגרו לווין לכוכב האדום עבור התקשורת. שנתיים לאחר מכן, רובר פלנטרי ענק ייצא למסע כדי לקבוע את המקום הטוב ביותר על פני המאדים, שם ניתן להקים התנחלות. בשנת 2020, למאדים יועברו בנייני מגורים, יחידות של תמיכה בחיים ומוצרים. רוברים יתחילו את ההכנה של יחידות הדיור להגעתם של בני אדם, ובספטמבר 2022, כאשר המושבה תהיה מוכנה – תגיע לשם הקבוצה הראשונה של אנשים שיבואו לשם בחללית עם מודול נחיתה. באפריל 2023, לאחר מסע של שבעה חודשים, האנשים יגיעו למאדים.
 – "זהו הצעד הגדול הבא עבור האנושות" - אומר בביטחון לנדסדרופ.

המועד האחרון לשליחת הבקשה להתקבל למשלחת שתעזוב לצמיתות את כדור הארץ כדי לחיות חיים מעניינים על המאדים – הוא 31 לאוגוסט השנה.

 

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> "האח הגדול" במאדים