עצות למצב רוח טוב


עצות למצב רוח טוב

עצות טובות לשיפור מצב הרוח

 
כדי שתמיד תהיו במצב רוח טוב – תלמדו לשלוט בעצמכם. אל תיעלבו בגלל דברים קטנים, נסו לא לריב עם אנשים שאתם אוהבים, תסלחו להם. כאשר אתם סולחים – זה גורם לכם להיפטר מכעס ותחושות של רצון לנקום – דברים אשר הורסים אתכם מבפנים.

נסו להסתכל על העולם בהומור. גם אם מישהו העליב אתכם או נקלעתם לצרה – נסו לחייך לעצמכם ולהגיד "גם זה יעבור!". לא יאומן, אבל אצל אלה שבאמת מאמינים בכך – כל הדברים הרעים עוברים.

אל תשבו בבית כאשר אתם ברוגז עם כל העולם! אל תפקפקו בכך: בחוץ, בחברת חברים טובים – מצב רוח לא יכול להיות גרוע. מוכח!

הכניסו לחייכם אלמנטים של חידוש. פסיכולוגים ממליצים מעת לעת לשנות את ההרגלים - למשל, להתחיל תחביב חדש או לשנות את סגנון הלבוש שלכם. הרי כאשר תעשו זאת – אכן תרגישו בשינויים משמעותיים: למשל, אם האישה תשים נעליים עם עקבים גבוהים – היא תהפוך לגבוהה יותר, תהיה זקופה יותר ותתחיל לתפוס על עצמה מבטים של גברים. שום דבר לא משפיע לטובה על מצב הרוח, כמו תשומת לב של הסובבים אותנו.

תלמדו להירגע. כאשר אתם מבצעים איזושהי עבודה משעממת ומייגעת – נסו לחשוב על משהו נעים. לדוגמה, על המפגש הקרוב עם החברים או עם האהובים. לשם הרגעה, אפשר להיעזר גם בשמנים אתריים. ריחות שיש להם השפעה חיובית על מצב הרוח ומצב הנפשי זה ריחות של: מנדרינה, תפוז, לימון, אשכולית וברגמוט.

תתחילו לעסוק בשחייה. המים מסייעים לגוף להירגע, משפרים את גוון העור ואת מצב הרוח. בנוסף, האפשרות להיפגע בזמן השחייה היא מינימאלית, בניגוד לספורט אחר.

תעצרו ותסתכלו מסביב... לפעמים אנשים מוצאים את עצמם במלכודת רק בגלל שהם לא מצאו את הזמן כדי לחשוב האם הם הולכים בכיוון הנכון. צריך לעשות סדר ולארגן את המחשבות שלכם, את המטרות ואת מערכת היחסים בדיוק כפי שאתם עושה סדר וארגון בבית באופן קבוע.

קבלו את החיים בקלות. בחיים תמיד יש מקום למעשי גבורה, אך לא תמיד זה מה שדרוש. נסו להתמקד במה שאתם עושים ברגע זה. לעתים קרובות, זה יותר תורם להצלחה מאשר הרצון להבטיח את התוצאה ארוכת הטווח. תשמחו אפילו להצלחות קטנות והישגים קטנים. החיים קצרים מכדי להיות עצובים ולהאשים את עצמנו בכל מני דברים מיותרים.

שמרו על תחושה של פרספקטיבה. החיים הם תנועה, ומה שאנו רואים כיום כטרגדיה – אולי מחר יעורר בנו חיוך.

נסו לשכוח מהצרות. אם בא לכם להישאר במיטה ולרחם על עצמכם – עדיף לא להיכנע לדחף הזה. "תנועו – והרגשות שלכם גם יתחילו לנוע." - אומרת הפסיכולוגית מריון דילוורת'. - "תצפו בסרט, תנקו את הבית... זכרו – אתם אלו שאחראים על התחושות והרגשות שלכם".

 

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> עצות למצב רוח טוב