איך ייראה העולם בעוד 100 שנה?


איך ייראה העולם בעוד 100 שנה?

לפי התאוריה של פרופסור מיצ'יו קאקו, כבר עד שנת 2030 יופיע סוג חדש של עדשות מגע בעולם – עדשות מגע עם גישה לאינטרנט. על אב טיפוס של מכשיר כזה כבר עובד הפרופסור בבאק פרויז מאוניברסיטת וושינגטון.

בשוק החופשי אמורים להופיע גם "חלקי חילוף" שונים לגוף האדם. היום, הביוטכנולוגיה החדשה ביותר מאפשרת למדענים לגדל ללא כל בעיות במעבדות שלהם סחוסים, אפים, אוזניים, כלי דם, שסתומי לב, שלפוחיות שתן וכו'. על בסיס דמוי ספוג, משתילים תאי גזע עם DNA של המטופל. כאשר לתאים אלו מוסיפים זרז – הם מתחילים לגדול ולהתחלק במהירות. כך מתפתחות רקמות חיות, ואז גודל האיבר עצמו.

אומרים, שבעוד 20 שנה בלבד, האנשים יתחילו לשלוט ביכולות של טלפתיה. כיום, המדענים כבר למדו להשתיל במוחם של אנשים משותקים שבבים מיוחדים, בעזרת הם יכולים עם שימוש בכוח המחשבה לשלוט במחשב, לכתוב מיילים, לשחק במשחקי וידאו ולהשתמש בדפדפן האינטרנט. מהנדסים מחברת הונדה היפנית, למדו ליצור רובוטים הנשלטים על ידי חולים בעזרת כוח המחשבה.

עד שנת 2070, המדענים מתכננים להחזיר לחיים בעלי חיים רבים. בעזרת דגימות של DNA שנלקחו לאחר 25 שנים ממותו של בעל החיים, המדענים הצליחו לשבט אותו בברזיל. הגנום הניאנדרטלי כבר פוענח, ובקהילה המדעית מדברים ברצינות על שחזור של סוג זה של האדם. מדוע החוקרים רוצים זאת – לא ידוע, אך הסקרנות האנושית היא באמת עצומה.

אבל אין ספק שהמדענים כן יפתחו את הטכנולוגיות, שיעזרו להאט בעתיד את ההזדקנות שלנו. ניסויים דומים כבר מבוצעים על חרקים וכמה בעלי חיים. מתברר שלהגדיל את החיים ב- 30% - זה לא קשה כל כך: מספיק להוריד ב-30% את צריכת הקלוריות הממוצעות של אדם אמריקאי או אירופאי. בעתיד, יהיה ניתן להאריך את החיים בעזרת מגוון של שיטות טכנולוגיות.

אבל הדבר המעניין ביותר, הוא שעד שנת 2100 בעולם יופיעו הטכנולוגיות של "חומר מתוכנת".
כולם זוכרים את הסרט "שליחות הקטלנית 2" ואת רובוט הרוצח T-1000? על דבר כזה, בערך, אנחנו מדברים: בעולם יופיעו חומרים, שאת צורתם יהיה ניתן לתכנת בעזרת מחשב. כבר קיימים שבבים בגודל של ראש סיכה, שיכולים בקלות להתארגן מחדש תחת השפעת זרם חשמלי. הם יכולים לקבל צורה של דף נייר, כוס או צלחת.

המדענים גם מאמינים, שתהיה התקדמות רבה בטכנולוגיית החלל. כבר בעוד 100 שנה, נוכל לטוס בחלליות לכוכבים, כך הם אומרים. הכל יתחיל במיקרו-מחשבים "בגודל של ציפורן", אותם יהיה ניתן לשלוח בכמויות ברחבי היקום. הם ינועו בחלל במהירות הקרובה למהירות האור, יחפשו חיים חדשים ויעבירו לאינטליגנציה החוצנית מסרים מבני האדם ובכלל יחקרו את החלל. לאחר מכן, ניתן יהיה להתחיל עם יישוב העולמות המתאימים.

בעוד כמאה שנים, האנושות תביס את מחלת הסרטן. זה ידוע, שכדי למנוע את המחלה, צריך לאבחן אותה בשלבים המוקדמים. בעתיד, יתחילו לבנות אל תוך האסלות שלנו שבבי דנ"א, שיוכלו לזהות את הסרטן בשלב מוקדם מאוד. ואז, יכניסו אל הגוף את ה- "מנקים" – מכונות ננו מיוחדות שינקו את התאים הגידוליים.

אז נחייה ונראה.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> איך ייראה העולם בעוד 100 שנה?