לאהוב את עצמך ואת השגרה


לאהוב את עצמך ואת השגרה

 

מטלות שגרתיות יומיומיות לעתים קרובות כל כך מעייפות, שאנו שפוט רוצים להרים את ידיינו, רגלינו יסחבו אותנו לכיוון הספה ועינינו פשוט יסרבו להסתכל על דברים כמו כלים מלוכלכים, כביסה לא מקופלת או דברים אחרים, אותם אפשר לדחות למחר. הבעיה היא שה- "מחר" הזה יכול להימשך שבוע ויותר. ואז, הדירה הופכת למן מחסן של דברים, ולאחר זמן מה גם האישה מפסיקה לטפל בעצמה ומתחילה לחיות חיים של מתבודדת בדירתה.

אז איך אנו יכולים לשנות את המצב הזה? איך ללמד את עצמנו לבצע את מטלות הבית שנמאסו עלינו כבר? ואיך, יחד עם זה – להישאר אישה יפה, רצויה ומבוקשת?


בשנת 1999, אישה אמריקאית  - מרלה סילי, הציעה לעולם את "תורת ה- FlyLady", אשר במהירות רבה הפכה לפופולרית בקרב נשים במדינות שונות. הבסיס למערכת היה ארגון די פשוט של זמן, אותו עקרת הבית מבלה בדירתה.

המילה FLY שימשה כקיצור, אשר תורגם כמו "לאהוב את עצמך, סוף סוף" (Finally Loving Yourself). בהתאם לכך, כל המערכת בנויה כך, שכל עקרת בית תוכל לא רק ללמוד לבצע את מטלות הבית, אלא גם תוכל לעשות זאת בהנאה, ללא לחץ ומאמץ מיותרים.

להבין את הפילוסופיה של FlyLady - די פשוט.
הצעד הראשון הוא להתחיל יומן, בו תוכלו לרשום את התוכניות למחר, ואז לעקוב אחר הביצוע שלהן.
בשלב הבא, את הדירה צריך לחלק לאזורים ולסוגי השגרה.

אזורים – זה חדרים או חללים, אותם חייבים לנקות, אך לא צריך לעשות זאת בכל יום. לדוגמה, "אזור" -  יכול להיות ארון אותו מזמן לא רוקנתם מהדברים הישנים, מדפי ספרים, מגירות שולחן ומקומות מסתור אחרים, שמזמן כבר לא סידרתם מחדש.

שגרה - זו עבודה שדורשת תשומת לב יומיומית. לשטוף כלים, לטייל עם הכלב, לבשל ארוחת ערב, לעשות כביסה וכו'. זה כל מה שחייבים לעשות, למרות ש- "כל כך לא בא לנו".

כאשר התוכנית רשומה והאזורים מוגדרים, הפלייליידי בהחלט צריכה לקנות לעצמה טיימר (או שעון חול, אם תרצו).
את כל המשימות צריך לבצע תוך 15 דקות, ואז כאשר הזמן נגמר – צריך לעבור למשימה הבאה. כך, המטלות לא ימאסו עליכן, ואתן תרגישו שמחות ומלאות אנרגיה.

יש ל- FlyLady  עוד כמה כללים, המסייעים להיות בעלי משמעת עצמית, וגם להרגיש כמו אישה אמיתית.

כלל 1.
כיור נקי. עבור FlyLady זו צריכה להיות אקסיומה שאינה כפופה להסבר.

כלל 2.
שום נעלי בית ופיג'מות באמצע היום. FlyLady אמיתית, עושה את מטלות הבית שלה בנעליים ובגדים, בהם לא בושה שיראו אותן. זה מאפשר לכן תמיד להיראות טוב ולא להזניח את עצמכן.

כלל 3.
להיפטר מהזבל. את כל הדברים בהם אתן לא משתמשות – תחלקו, תתרמו או תזרקו. הכי חשוב זה לא להפוך את הדירה למחסן.

הקפדה על הכללים הפשוטים האלה ומערכת תכנון מוגדרת באופן ברור על עיקרון ה- FlyLady - יכולים באופן ברור וללא כל קורבן מצידכן לארגן לכן את החיים. בנוסף, תוכלו להרגיש שאתן לא רק עקרות בית, אלא גם נשים מושכות ומוצלחות.

נסו לחיות לפי הכללים האלה חודש, ותראו כמה הרבה תוכלו להספיק כל יום, וכמה זמן יישאר לכן בשביל עצמיכן.

 

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> לאהוב את עצמך ואת השגרה