עובדות מעניינות על מרטיני



עובדות מעניינות על מרטיני

הסמל הידוע של החיים המתוקים - מרטיני – הוא משקה שאינו חדש. ההיסטוריה שלו היא בת יותר מאלפיים שנה. ידוע שעוד היפוקרטס שם לב לכך, שליין המיושן הלבן הזה, המעורבב עם פרחי לענה ואניס פראי - יש תכונות מרפאות, ולכן הוא השתמש במשקה לטיפול בבעיות עיכול ולהקלה על מתח.

ההיסטוריה מראה, שהמשקה זכה בפופולריות לאחר שאל חברת Distelleria Nazionale Di Spirito Di Vino, המתמחה במכירה של יינות, ליקרים וורמוט - הגיע אלסנדרו מרטיני - סוכן מכירות צעיר יחד עם לואיג'י רוסי - הרבליסט מפורסם ומומחה לצמחי מרפא. הם הובילו את העסק בדרך חדשה לגמרי – הם הגדילו את המכירות של ורמוט.
והאנשים הצעירים האלה לא טעו - הרווחים ממכירת מרטיני הרקיעו שחקים. דרך אגב, לואיג'י רוסי, מבלי לשנות את ההרכב של זר הפיימונטה, הביא אותו לשלמות, לאחר שהגיע להרכב הייחודי של הצמחים (מעל 100 פריטים), תבלינים ויין, שבשימוש במשקה הזה עד היום.

מעניין, שדווקא מרטיני – הוא הקוקטייל האהוב על ג'יימס בונד. כלל הקסם שלו אומר "לערבב, אבל לא לבחוש".

דבר נוסף מעניין, הוא שהנשיא רוזוולט, לאחר ביטול האיסור על משקאות האלכוהוליים באמריקה - שתה מרטיני, וזה היה המשקה האלכוהולי הראשון שלו מאז תחילת האיסור.

חשוב לדעת:
-  משקה ורמוט מרטיני טהור - שותים בכוס נמוכה מיוחדת עם פרוסת לימון וכמה קוביות קרח. 
-  אם זה ביאנקו, רוזה או יבש במיוחד והמרטיני רוסו - עם פלח תפוז.
-  מכוס קוקטייל גבוהה שותים קוקטיילים על בסיס מרטיני.
-  מרטיני לא שותים בבת אחת – צריך ללגום אותו לאט ובאלגנטיות.

קוקטיילים על בסיס מרטיני, מוגשים בכל המסיבות הכי טובות, כי מרטיני - הוא חלק מחיי ההצלחה ומחיים הזוהרים. הוא מאוד אופנתי ויוקרתי: "No Martini – No party!" - לפי דבריו של ג'ורג' קלוני.

נכון להיום, גווינת פאלטרו זה הפנים החדשות של מרטיני באיטליה. סיסמתם: "My Martini, please"!

מעניין, שקיים קוקטייל ממרטיני, העולה 10 אלף דולר, אשר מוגש בבר של בית מלון ניו יורקי Algonquin המפורסם. המחיר של הקוקטייל כל כך גבוה בשל העובדה שהוא כולל יהלום אמיתי לא ממוסגר, השוכב לו על תחתית הכוס.

מעניין גם, שמלך איטליה - אומברטו הראשון, נתן את אישורו להשתמש בתמונת הסמל המלכותי על התווית של מרטיני.

דבר אחרון מעניין, הוא שאם תיהנו מהטעם המדהים של מרטיני מדי יום במשך 1200 חודשים – תהיו בטוחים שתחיו 100 שנה!

 


 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> עובדות מעניינות על מרטיני