דברים עליהם לא צריך לחסוך!


דברים עליהם לא צריך לחסוך!

כסף משחק תפקיד חשוב בחיינו. עד כדי כך, שלפעמים אנחנו שוכחים שלא הכל בעולם הזה אפשר לרכוש בכסף.

את רובנו לימדו מילדות איך לחסוך, ובתור "תלמידים טובים" של הורינו אנו שואפים לחסוך כמה שיותר, מבלי לחשוב על ההשלכות של החלטות אלו.

אחרי הכל, ישנם דברים שאם תחסכו עליהם היום - מחר יוכלו להוביל לבעיות והוצאות גדולות יותר.
לכן תתחילו לחסוך בתבונה! לפניכם 7 דברים עליהם לא צריך לחסוך:

1. רופא שיניים

זה לא סוד, ששיניים בריאות ויפות – זה אחד המרכיבים החשובים ביותר של בריאות טובה וביטחון עצמי.
רופא השיניים שלכם צריך להיות כמו חבר, אותו חייבים לבקר לפחות פעמיים בשנה. זו הדרך היחידה להגן על עצמכם מפני עששת והשלכות חמורות יותר. רבים מאתנו נוטים לעתים קרובות לדחות את הביקור אצל רופא השיניים לזמנים טובים יותר. אל תחכו למצב, בו הרופא יאמר לכם שהיה אפשר להימנע מהמצב אם רק הייתם מבקרים אותו לפני חצי שנה. כי הרי אז, את הביעה היה ניתן לפתור בעזרת סתימה קטנה ולא יקרה יחסית...


2. ביטוח

לחסוך על ביטוח – זו כנראה אחת הדרכים הכי טיפשיות לחסוך כסף. העצבים והשקט הנפשי שלכם הרבה יותר יקרים. וסכום הביטוח הוא לא כל כך גדול, אם חושבים על מה הוא מכסה.


3. מוצרי מזון חשודים

הנחות ומבצעים – כך לעתים קרובות מושכת אותנו התעשייה המודרנית. אבל דבר אחד זה לקנות חולצה של העונה שעברה, ודבר אחר לגמרי – לקנות מוצרי מזון שפג תוקפם. אם המוצרים שבמבצע נראים חשודים - עדיף להימנע מלקנות אותם.


4. הלבשה ונעלה

לחסוך כסף על בגדים ונעליים צריך בחכמה. כמובן, לא צריך לשלם יותר כסף רק בגלל שזה "מותג". אך עם זאת, לא צריך לרדת גם למוצרים זולים באיכות ירודה.
אחרי הכל, בגדים זולים בסופו של דבר עולים לנו יותר – פשוט הם מאבדים מהר יותר את צורתם ואת צבעם, דבר המכריח אותנו לרכוש משהו חדש.


5. תיקונים ושיפוצים

אם יש לכם בעיות עם הברז או עם החלונות, או אתם צריכים להחליף את הצינורות בבית ולשים אריחים - במקרה זה יש לכם שתי אפשרויות: לבצע את התיקונים בעצמכם או לשכור אנשים שיעשו זאת עבורכם.
תעשו את השיפוצים ואת התיקונים במו ידיכם במקרה ואתם בטוחים שתצליחו להתמודד עם זה בצורה טובה.
עם זאת, לשכור אנשים גם צריך בחכמה. חשוב לבדוק את ההמלצות שלהם ולברר על הניסיון שלהם.


6. מנוחה ושינה

לעתים קרובות, אנחנו מנסים להרוויח כמה שיותר כסף ולוקחים על עצמנו עומס נוסף. נשארים שעות נוספות בעבודה, עובדים בשבתות... וכך אנו מבלים פחות זמן עם המשפחה ולא מקבלים מספיק שעות שינה.
במקרה זה, אין שום דבר מפתיע בירידת היעילות שלכם ובזיכרון וריכוז לקויים שמופיעים. ובגלל זה אנו לא מספיקים לעשות את כל מה שתכננו, ומתחילים לבזבז יותר זמן על עבודה... ומקבלים מעגל סגור.
תעצרו, תיקחו חופשה, תיסעו למקום כלשהו או אפילו סתם תישנו שינה טובה ובריאה. על בריאות - לא חוסכים!


7. חינוך והתפתחות

אתם כבר מזמן הייתם רוצים לקנות ספר מעניין ושימושי, ללכת ללימודי שפות זרות באוניברסיטה או לקחת קורסי רענון – אבל חבל לכם על הכסף?
אל תתקמצנו! חינוך - הוא אחד מאותם דברים, שהשקעות בהם תשתלמנה במהירות רבה בעתיד. קידום, תפקיד חדש, יותר כישורים ויכולות. כל זה מביא אותנו לעלייה מתמדת בהכנסות.


 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> דברים עליהם לא צריך לחסוך!