זיכרון גרוע?



זיכרון גרוע?


 
ישנן דרכים רבות להילחם בחוסר הזיכרון. אם הזיכרון הגרוע מאוד שלכם לא נובע מפציעה או מחלה רצינית, אז להיפטר מבעיה זו יסייעו לכם הטיפים הבאים:

1. תהיו קשובים.

נסו להתמקד בכל דבר שאתם עושים. אם אתם חושבים על משימה כלשהי – נסו ישר לבצע אותה, והמידע שיתקבל מהעולם שסביבכם יעזור לכם ללמוד לזכור יותר מהר. לדוגמה, כאשר אתם מחנים את האוטו – תגידו לעצמכם שהמכונית שלכם עומדת מתחת לבית, קרוב לכניסה, ליד 2 עצים ירוקים (וכד'). כך, תוכלו לערב מספר ערוצי זיכרון בבת אחת, והם יעזרו לכם לשלוף את המידע בצורה טובה יותר.


2. אל תסיחו את דעתכם.

אם אתם מחפשים דבר כלשהו, כאשר תיכנסו לחדר תגידו לעצמכם בקול משהו כמו: "אני הולך לקחת את המפתחות", וחפשו רק את המפתחות, מבלי שדברים אחרים (כמו טלוויזיה) יסיחו את דעתכם.


3. תשתדלו ליצור שרשרות לוגיות ושורות אסוציאטיביות.

נניח, אתם צריכים לזכור את הכתובת "רח' הרצל, בית מס' 10". תארו לעצמכם שמישהו בשם הרצל אמור לבוא לבקר אתכם בביתכם בשעה 10 בבוקר. אותו הדבר תוכלו לעשות כאשר תצטרכו לזכור שמות חדשים. לדוגמה, אתם לא מצליחים לזכור את שם המשפחה של הבוס שלכם. נסו לחשוב על אסוציאציות, ששם המשפחה שלו מעורר אצלכם. ובכל פעם שתיתקלו בו, נסו לחשוב על התיאור הזה שהמצאתם בראשכם.


4. אם הזיכרון הרע שלכם בא כתוצאה מחוסר וויטמינים - מה לעשות במקרה זה?

המדענים ערכו מספר מחקרים, בהם גילו שיש קשר ישיר בין היחלשות הזיכרון לבין מחסור בחומרים כגון ברזל, בורון ואבץ. כדי שהגוף יקבל אותם בכמות מספקת, נסו כמה פעמים בשבוע לאכול בשר, פירות וירקות.


לעתים קרובות הסיבה העיקרית לבעיות זיכרון היא הדרך הלא הנכונה של חיים. אכילת ג'אנק פוד ושתיית אלכוהול, עומס קבוע, מתח נפשי ועייפות כרונית - כל זה מוביל לליקוי בתפקוד של המוח. תקנו את כל הליקויים של חיי היומיום שלכם ותשמרו על אורח חיים בריא – ואפילו בגיל מבוגר בעיות זיכרון לא יטרידו אתכם.


 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> זיכרון גרוע?