ספורט תורם לחכמה!


ספורט תורם לחכמה!

פעילויות גופנית תורמת להתפתחות האינטליגנציה
 

גוף האדם – הוא האורגניזם המסתורי ביותר על פני כדור הארץ. הוא מלא תעלומות, שאת כולן כנראה אף פעם לא נחשוף. אין זה סוד, שפעילות גופנית מסייעת לחיזוק השרירים, מחטבת את הגוף ומיטיבה עם בריאותינו. אבל זה לא הכל... לאחרונה, נמצא שלפעילות גופנית יש השפעה חיובית על היכולת המנטלית.

אם כך, כיצד מושג האפקט הזה? העניין הוא, שאצל רוב האנשים, פעילות גופנית קשורה באופן הדוק לסינתזה של פקטור נוירוטרופי במוח (BDNF). ראוי לציין, שהחלבון הזה מבצע פעולות רבות. והפעולה החשובה ביותר מבין כולן – זה השתתפות החלבון בהתפתחות והישרדות של תאי העצב. מעבר לכך, החלבון הזה אחראי על היווצרות של רשת של נוירונים וסינפסות. החלבון פעיל במיוחד בהיפוקמפוס, וקיימת הנחה, שחלק זה של המוח קשור ללמידה וזיכרון. אצל אנשים בוגרים, BDNF מגן על נוירונים מפני תופעות איסכמיות ומוות.

בהתבסס על תוצאות הבדיקות שנערכו על ידי חוקרים במחקר מכללת דארטמות, נראה שבגופם של אנשים העוסקים באופן קבוע בהליכה - נרשמו רמות גבוהות של BDNF. הגדלה ברמות החלבון נרשמה גם כאשר האנשים לא עשו פעילות גופנית קשה. מספיק היה רק לעשות הליכות.

באופן טבעי, מצב זה מצביע על כך שפעילות גופנים בחיי היום יום היא מאוד חשובה. החוקרים ממליצים לעשות פעילות גופנית ולהימנע מאורח חיים בלתי פעיל.

יש לציין, שהמחקר שנערך קודם לכן הראה ששחקני כדורגל אמריקאי הראו יכולות קוגניטיביות גבוהות.

זהו טיעון חזק למדי, שמוכיח שגוף האדם הוא מערכת משולבת, שבה כל המרכיבים נמצאים בקשר הדוק אחד עם השני.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> ספורט תורם לחכמה!