דרכים לפתח יצירתיות


דרכים לפתח יצירתיות

5 תרגילים, שיעזרו לכם לפתח כישורים יצירתיים

ניצוץ אחד, אשר מבזיק בטעות או שלא בחשכה, עלול להצית אש חזקה מאוד. כאשר אנו אומרים "ניצוץ", אנו מתכוונים ליצירתיות. זו היכולת לחשוב "מחוץ לקופסה", המאפשרת יצירת קונספט שלם או המצאת סיסמא לפרסומת בעזרת שימוש בעיפרון ופיסת נייר. לכן, מי מאיתנו לא היה רוצה להיות יצירתי? ואיך להפוך לאחד כזה – לא כולם יודעים...
מתברר, שניתן לפתח את היצירתיות:

פעמיים במקרה:

קחו מילון, ובחרו באופן אקראי שני מושגים שונים. פשוט תצביעו עם האצבע שלכם בדפים שונים ותכתבו את המילים בצד. עכשיו תשוו בין המילים, תנסו למצוא משהו משותף ביניהן ואז תמציאו סיפור מטורף, שיקשר בין שני המושגים האקראיים הללו. תרגיל כזה מאמן בצורה מצוינת את המוח.


הגנטיקאי המטורף:

קחו דף נייר ועט. טוב מאוד, אם אתם לא יודעים לצייר, כי היופי – זה לא מה שחשוב בתוצאה. מה שחשוב הוא התהליך עצמו. עכשיו תתחילו לצייר משהו, שישלב בו כמה שיותר תכונות של בעלי חיים שאתם מכירים. אתם יכולים לצייר למשל, שועל עם קשקשי דגים או ארנבת ארוכת צוואר ובעלת פרסות. מטרת התרגיל – היא לחסל כל גרעין של היגיון ושכל ישר, כדי להדגיש את היצירתיות.


אדריכל מטורף:

מבעלי חיים לאדריכלות - בואו נצייר בית. אבל לפני שניגש לזה, נבחר 10 מילים אקראיות. תארו לעצמכם, שבתור אדריכל קיבלתם פרויקט, ו עשרה המילים שבחרתם - אלו הן דרישות החובה. זה יכול להיות כל דבר. לדוגמה, "תפוז" – אתם יכולים לעשות את גג הבניין בצבע כתום, "צלחת" – לעשות בבית הזה חלונות עגולים וכו'. בזמן שאתם מציירים על הנייר, נסו לדמיין איך הבית הזה ייראה במציאות.


10+10:

בחרו כל מילה, רק חשוב שזה יהיה שם עצם. עכשיו כתבו חמישה שמות תואר שאתם חושבים למתאימים ביותר. לדוגמה: "גרביים" - צמר, חורף, חמים, שחורים, נקיים... בחרתם? עכשיו נסו לכתוב עוד 5 תארים שאינם מתאימים בשום צורה. כאן נוצר הקושי. מתברר שזה מאוד קשה. תחשבו טוב, ונסו למצוא מושגים שיתאימו.


שם:

נסו בכל פעם, שאובייקט כלשהו עניין אתכם – להמציא לו שם. זה יכול להיות משהו קצר ועוקצני, או ארוך ומפורט. מטרת התרגיל - השם שתמציאו חייב למצוא חן בעיניכם.

חזרו על התרגילים הללו כמה פעמים כל יום – ובטוח תהפכו לאדם יצירתי.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> דרכים לפתח יצירתיות