למה אנחנו דואגים?


למה אנחנו דואגים?

כולנו מכירים אנשים, שיכולים להתחיל לדאוג בגלל שטויות. וגם אם הם פותרים בעיה כלשהי, הם מתחילים באופן מיידי לדאוג בגלל שטויות אחרות. היינו רוצים לעזור לאנשים האלה להתמודד עם הדאגות שלהם.

פילוסוף מפורסם אמר פעם: "צריך לחיות בהווה, ולא בעבר או בעתיד". אחרי הכל – אי אפשר להחזיר לאחור את העבר וגם אי אפשר לדעת מה יקרה בעתיד. לכן מדוע צריך לדאוג בגלל כישלונות שהיו בעבר או לשינויים עתידיים? צריך ליהנות מכל שנייה של החיים, ולנסות להשתמש בשניות ובדקות האלה כך, שיועילו לכם ולסובבים אתכם.

אנשים רבים דואגים בגלל שינויים שיכולים להתרחש בעתיד, וכאן שווה מאוד לעצור ולחשוב: מה כבר יכול לקרות, שיהיה נורא כל כך? ואם אכן שינויים עתידיים כאלה הם בלתי נמנעים – אז למה לסבול מדאגה ללא צורך? עדיף לחשוב, מה אנו יכולים לעשות כדי להימנע משינויים לא נעימים. לא יזיק אפילו לנהל יומן, בו תרשמו את כל הבעיות שיש לפתור. ולאחר שאתם פותרים אותן – פשוט תעבירו עליהן פס. כל זה צריך לעשות על מנת להבין באופן ברור את המטרות והאתגרים שלכם. אחרי הכל, רבים מאיתנו לעתים קרובות מודאגים מדברים קטנים, שאפילו לא שווים את תשומת ליבנו. אנו ממליצים לכם להתעסק במשהו מעניין, כדי שפשוט לא יהיה לכם זמן לדאוג. זה יכול להיות כל דבר - ספורט, מוסיקה, ריקודים וכד'.

אנו גם ממליצים לכם לשקול מחדש את הגישה שלכם לדברים שנראים לכם מאוד יקרים וחשובים. הרי עם הזמן, הדברים שהיו כל כך יקרים לכם – יכולים בקלות להפסיק ולהיות כאלה. אפשר להגיד את זה גם בהקשר ליחסים עם החברים והמכרים.
לעתים קרובות אנו נוטים להעריך יתר על המידה את המעשים של אנשים אחרים. במקרים רבים, אנו מרגישים תחושת אשמה ללא סיבה לכך. וזה לא בסדר! אין צורך לדאוג בגלל אנשים אחרים או מצבים שבדרך כלל אפילו לא נוגעים לנו. דאגות כאלה רק מביאות לנו בעיות בריאותיות.
רבים מאיתנו גם כן נוטים לדאוג בגלל בעיות אפשריות בעבודה או במשפחה, וזה גם מיותר. כי אפילו אם יפטרו אתכם מעבודה – עם קצת מאמץ תוכלו למצוא חדשה, ואולי אפילו טובה יותר.

לעתים קרובות מאוד, נשים רבות ולעתים גם גברים, סובלים מתסביך הנחיתות בשל סטנדרטים הוליוודיים של יופי ושל סוג הגוף האידיאלי. נסו לאהוב את עצמכם כפי שאתם, או אם אכן הדבר מפריע לכם – נסו לשפר את מצב גופכם ולא לשבת ולדאוג במקום.
סיבה נוספת לדאגה - זה הדעות של אחרים. אתם לא צריכים לדאוג לדעת הקהל. הרי אף פעם לא תוכלו להיות מושלמים בעיני כולם. כמו כן, אל תכעסו על יקיריכם בגלל הפגמים שלהם, כי גם לכם לא חסר. פשוט קבלו אותם איך שהם.
בנוסף, העבודה שלכם – זה גורם מאוד חשוב. עבודה לא צריכה להביא רק הכנסה, אלא צריכה להביא גם הנאה. עבודה לא אהובה גוזלת מכם שעות יקרות של חייכם.

לבסוף, נרצה להוסיף – תפסיקו למהר. צריך לחיות ברוגע והנאה, ולהספיק ולקבל מהחיים את כל הדברים הטובים שיש בהם.
כמובן, לא תוכלו פשוט להפוך לרגועים ולהגיע להרמוניה – צריך להשקיע בזה. חשוב מאוד, שאם אתם נתקלים בבעיה – תגיבו עליה ברוגע ושלווה, ותפתרו אתה.

 

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> למה אנחנו דואגים?