היסטוריה של האופנה


היסטוריה של האופנה

5 עובדות מעניינות ולא ידועות של היסטוריית האופנה

אופנה לא נוצרה אתמול או שלשום. מאז שחר האנושות, היו קיימים אנשים שרצו להתבלט. חלקם למדו דברים שלא היו ידועים לקהל הרחב, ואחרים שלא בורכו ביכולות שכליות כל כך גדולות – חיפשו דרכים פשוטות יותר, וכך הפכו את עצמם לתוכים וטווסים. איך זה התבטא לפני 1000 שנה?

1. במצרים העתיקה, הייתה קיימת אופנה, אותה התחילו המשרתים שנשאו קנקני מים על ראשם בבתיהם של המצרים העשירים. על ראשם היה כובע מיוחד עמיד למים, שהיו לו תכונות נוספות. רק הם חבשו את הכובעים הללו, ורק הם ידעו את הסוד שלהם. למרות שהכובע הזה מאוחר יותר הפך לפופולרי, את הסוד שלו איש עדיין לא ידע.
הקנקן, אותו המשרתים נשאו על ראשם היה מלא עד הסוף, והמים שנשפכו ממנו נפלו לתוך הכובע ונשארו בו. כפי שאתם יודעים, לפעמים המשרתים היו נושאים קנקנים לא עם מים, אלא עם יין. וכך, הם הצליחו בדרך "לשפוך בטעות" כחצי ליטר של יין משובח.


2. לגברים האיטלקיים מימי הביניים היו תחתונים מיוחדים, שהסתירו את הזיקפה. התחתונים האלה נקראו "Pantaloni con un tubo", שבתרגום מילולי זה אומר "תחתונים עם צינור". התחתונים נתפרו כך, שהפין הזקוף של האיש היה "נשלח" לכיוון הרגל או למעלה. הם היו יקרים מאוד, אבל כל "קזנובה" לבש אותם.


3. לנשים הצרפתיות הייתה בעיה אחרת - חזה קטן. וגברי ימי הביניים, אהבו מחשוף עמוק וחזה גדול. ומה עשו הנשים הצרפתיות שלא יכלו להתפאר בחזה שופע? היו להן שתי אפשרויות.

ראשית, הם שפשפו את החזה שלהן בחומר המשלב בתוכו אשלגן פרמנגנט וסרפדים. השדיים לא גדלו בגלל זה, אך התנפחו מאוד.
השיטה השנייה היא יותר אנושית, אך הגברים המנוסים לא היו "נופלים בפח"... הנשים לבשו שמלה בלי מחשוף, שמתחתיה היה מחוך מלאכותי, המדמה חזה גדול. כך הגברות יכלו לדמות חזה בכל גודל שירצו.


4. ליפנים תמיד היה שיער שחור ויפה, והכי אופנתי בימי הביניים היה לסרק אותו לאחור ושיישאר כך. אבל איך השיער שלהם היה נשאר קבוע ללא שימוש בג'ל לשיער?

אל תשכחו שיפן - מוקפת באוקיינוס, ואנשים רבים עסקו בדיג. כך הגיע הג'ל הראשון לשיער – היישר מהאוקיינוס. הג'ל היפני מימי הביניים - הוא לא יותר מאשר מדוזה קטנה וחיה שנמרחה על השיער.


5. בושם – זו תערובת של ריחות, שמטרתם להסתיר את הסירחון של הגוף האנושי הלא מקולח מימי הביניים. תארו לעצמכם, שהריחות הפופולריים ביותר בפריז של ימי הביניים היו ריחות מסריחים של בראגה עם כמון, ריח של שום וטבק, ריח מנטה, לימון וטרפנטין. הסיבה היא פשוטה. הריחות האלו היו מסתירים את הצחנה של הגוף המלוכלך.


טוב שהאופנה תמיד משתנה!

 

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> היסטוריה של האופנה