עובדות מעניינות על זהב



עובדות מעניינות על זהב

זהב – זו מתכת, שמשחקת תפקיד עצום בהיסטוריה של האנושות. במהלך השנים, הערך שלו לא פוחת, אלא להיפך - הולך וגדל. מתכת יקרה זו משמשת לייצור תכשיטים וגם באלקטרוניקה, רפואה ועיצוב פנים. נושא הזהב תמיד נשאר אקטואלי, ולכן אנו נכיר לכם כמה עובדות מעניינות עליו:

כמות:

המומחים חישבו, שבמשך כל השנים במכרות נאספו קרוב ל- 200000 טון של זהב. אם נאסוף את כל הזהב שהוצא מקרביו של כדור הארץ, נקבל קובייה בגובה של בית בן 9 קומות.


רזרבות של זהב:

בהתחשב בכמות הזהב שמאוחסנת בגרעין של כוכב הלכת שלנו, אפשר לקרוא לכדור הארץ – כדור זהב. במרכזו של כדור הארץ מאוחסן פי 5 יותר זהב מהכמות הכוללת של "דברים" שימושיים אחרים.
אם ניקח את כל הזהב, כולל הגושים החבויים במעמקים – נוכל לכסות את כל כדור הארץ בשכבה של חצי מטר!
החוקרים מצאו שכל ליטר של אוקיינוס, מי ים או נהר מכיל כ- 0.02 מ"ג של זהב.


המוצרים הגדולים ביותר העשויים מזהב:

אנחנו לא מדברים על תכשיטים וצמידים עבים – זה דברים קטנים מדי. פעם, בבירת אורדת הזהב הוקמו שני פסלי סוסים - בגודל מלא. סוסי הזהב נבנו כדי לסמל את העושר והעצמה שעוברים משליט לשליט. נכון להיום, מיקום הפסלים אינו ידוע. סביר להניח, שהם הומסו.

עוד פסל זהב עם גורל בלתי ידוע – פסל של אלת ריאה. האנדרטה העשויה בצורה של האלה, שיושבת על כס מלכות, מוקפת באריות מאיימים. המשקל הכולל של הפסל הוא יותר מ- 250 טון, והייצור שלו הוזמן על ידי המלכה סמירמיס.


למי יש יותר זהב?

לכל מדינה בעולם יש מצבור מסוים של זהב. למישהו יותר, למישהו פחות. "המחסן" הגדול ביותר נמצא בארה"ב – יש בו כ -8,000  ק"ג של זהב. במקום השני - גרמניה. רוב תכשיטי הזהב, לפי המומחים – נמצא בהודו. המזרח בכלל מפורסם באהבתו לזהב. הכמות הגדולה ביותר של זהב הנמצאת בבעלות פרטית - נמצאת אצל משפחה מהמזרח.


 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> עובדות מעניינות על זהב