המסתורין של משולש ברמודה



המסתורין של משולש ברמודה

10 תיאוריות הפופולריות ביותר, שמסבירות את המסתורין של משולש ברמודה

במהלך השנים, התיאוריות השונות שבאו להסביר את ההיעלמויות המסתוריות במשולש הנמצא בין מיאמי, ברמודה ופורטו ריקו, היו רבות ומגוונות - החל מהרעיונות טיפשיים לגמרי ועד רעיונות סבירים למדי. בחרנו את התיאוריות הפופולריות ביותר:

1. כוכב השביט

לפי הגרסה הזו, לפני כ- 11000 שנה נפל כוכב שביט על קרקעית האוקיינוס - בדיוק בנקודה שבה עכשיו נמצא משולש הברמודה הידוע לשמצה. הגוף השמימי יכול היה להיות בעל תכונות אלקטרומגנטיות יוצאות דופן, המסוגלות לנטרל מכשירי ניווט ומנועי מטוסים.


2. פיראטים

פיראטים באמת, במשך מאות שנים הפחידו את המלחים ששטו באזור זה - מצפון לאיים הקריביים. גרסה זו יכולה להיות מאוד סבירה, אך היא לא מסבירה את סיפורי היעלמות המטוסים.


3. מתאן הידראט

עמוק מתחת לפני השטח של משולש ברמודה, נוצרות בועות ענקיות מלאות במתאן הידרט. כאשר בועה כזו הופכת לבשלה ועולה, על פני השטח של המים נוצרת גבעה ענקית, ממנה הספינה פשוט "מחליקה". לאחר מכן הבועה מתפוצצת ויוצרת מערבולת אשר מושכת לתוכה את הספינה. עם המטוסים זה עוד יותר פשוט - הגז שעולה לאוויר בא במגע עם מנוע חם ומתרחש פיצוץ.


4. "מנהרת הזמן"

בשנת 1970, טייס מפלורידה, בשם ברוס ג'רנון טס מעל משולש ברמודה לכיוון האי בימיני. לפתע, ממש לפניו הופיע ענן מוזר שבהתחלה גדל במהירות, ואז הפך לסוג של מנהרה. לברוס לא היתה ברירה אלא לטוס פנימה. הטייס סיפר, שהמנהרה הסתובבה נגד כיוון השעון, ומדי פעם הבזיקה בניצוצות, והמכשירים פשוט השתגעו. כעבור כמה דקות המטוס בדרך פלא "חזר" באזור מיאמי. הטיסה, במקום ה- 75 הדקות הרגילות, נמשכה רק 47 דקות.


5. הניסויים הסודיים של הממשלה

הבסיס שעליו כולם מפנים אצבע מאשימה, נקרא AUTEC. רשמית, החברה הזו עוסקת בבדיקת הסונאר, הצוללות וכלי הנשק. אבל יש גרסה שלפיה הממשלה באה במגע עם תרבויות מהחלל החיצון, והיא עושה ניסויים של הטכנולוגיה שלהם.


6. עב"מים או חייזרים

לפי תיאוריה זו במעמקי הים מסתתרת ספינה זרה, אשר, בניגוד לגירסה הקודמת – פשוט חוקרת אותנו ואת הטכנולוגיה שלנו. או, במקרה הרע, יש שם "שערים" לעולם אחר שלא מוכר לתושבי כדור הארץ. בשעות מסוימות, השערים האלה נפתחים ו- "בולעים" את הספינות ואת המטוסים.


7. אטלנטיס

על פי השערה זו, בחלק התחתון של משולש ברמודה נמצאים שרידי העיר הקדומה, שתושביה יכלו לצבור אנרגיה סולארית בעזרת גבישים רבי עוצמה. הקריסטלים הם אלו שמשבשים את פעילות המכשירים בספינות ומטוסים.


8. המצפן מצביע הצפון האמתי, ולא על מגנטי

משולש ברמודה – הוא אחד משני המקומות על פני כדור הארץ, בהם המצפן מראה את הצפון הגיאוגרפי ולא המגנטי. בנסיבות הרגילות, המלחים לוקחים בחשבון את ההבדל הזה כאשר מחשבים את המסלול, אך מי שלא יודע זאת – יכול בקלות ללכת לאיבוד ולפגוע בשונית וכד'.


9. תנאי מזג אוויר קשים

השמיים מעל משולש ברמודה באמת לא רגועים – זרמי אוויר חם וקר מתנגשים ללא הרף, מה שמוביל לסופות והוריקנים. ובנוסף גם זרימה מהירה של זרם הגולף. בסך הכל, זה כמובן, יוצר סיכון עבור כלי הטיס והשיט.


10. הגורם האנושי

משולש ברמודה – הוא מקום תוסס למדי. האקלים הטרופיים והמים הנקיים והצלולים מושכים גם את הטייסים והמלחים המנוסים, וגם את החובבים. לאור מזג האוויר המשתנה, הזרמים החזקים ומספר רב של איים תאומים, המפוזרים בכל רחבי האזור – קל מאוד "להיעלם" שם.


 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> המסתורין של משולש ברמודה