רק בת 15...



רק בת 15...

השיניים שלה נופלות, היא עושה זריקות קולגן כדי להפחית את הקמטים ... אבל זארה הרטסהורן – היא לא אישה שמנסה להחזיר לעצמה את נעוריה. הוא - נערה מתבגרת!

זארה (במרכז) יחד עם אחותה בת ה- 23 ואמה בת 42.

למעשה, זארה היא רק בת 15, והיא סובלת ממחלה נדירה וחשוכת מרפא בשם "Lipodystrophy" – דבר ההופך את המראה החיצוני שלה למבוגר בעשורים מזה של חבריה לכיתה. זהו פגם גנטי, אשר מפרק את רקמת השומן הנמצאת מתחת לעור, וגורם להזדקנות מוקדמת, ממנו סובלות גם אמה טרייסי ואחותה הגדולה ג'ולין.

בילדות המוקדמת, הילדה נראתה כמו אישה זקנה קטנה, ועכשיו בגיל ההתבגרות היא נראת כמו אישה מזדקנת.

בעוד נערות רבות משתמשות באיפור, בניסיון להיראות מבוגרות יותר מגילן כדי להיכנס לפאב, לזארה יש את הבעיה ההפוכה.
-  "אני לא יכולה לקנות כרטיס לילד לסרט, וכאשר אני לובשת את מדי בית הספר, אנשים חושבים שאני בתחפושת" – מספרת זארה, - "לחיות עם המחלה הזו באמת לא קל. פעם סירבו למכור לי כרטיס ילדים לאוטובוס לנגד עיני כולם. הסמקתי, יצאתי והלכתי הביתה ברגל. בשבוע הראשון שלי בבית ספר חדש, מורה אחד נתן לי את מערך השיעור. אמרתי, "אני לא מורה, אני תלמידה...". מעולם לא הרגשתי כל כך רע. פשוט רציתי למות. אותו הדבר קרה כעבור שנה ... השיניים שלי חלשות מאוד, ולמרות שאני מצחצחת אותן באופן קבוע, איבדתי כבר 4. שניים מהם היו קדמיות, וזה גורם לי להתבייש ולא לחייך עם פה פתוח."

אך יש במצבה גם צדדים חיוביים. הנערה אמרה שהיא אף פעם לא סובלת מאקנה, והתלוצצה: "אם אני רוצה, אני יכולה בקלות לקנות סיגריות ואלכוהול".

האימא של זארה – טרייסי, מספרת שהיא לא יכולה להיפטר מרגשות האשמה, כי העבירה את המחלה חשוכת המרפא לבנותיה: "סבלתי הרבה בחיים שלי... ילדים אחרים לא אהבו לשחק איתי, אני נעשיתי עצבנית מאוד וממש התנפלתי על אנשים... כל יום אני מסתכלת במראה ורואה את פניה של אישה שגילה כפול מגילי. אבל אני כל כך גאה בצורה בה ג'ולין וזארה מתמודדות עם זה!".

טרייסי היא גם אמה של גארת (24) מייקל (21), טומי (19), רוזי (20) וקלואי (16), שהתמזל מזלם להיוולד ללא הפגם הגנטי הזה.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> רק בת 15...